Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Egy pillanat alatt megtudjuk, hogy jó-e a honlapod

Az előző bejegyzésemben a Google miatt duzzogtam, de a bejegyzés végén jeleztem, hogy bemutatok egy nagyon egyszerű és hatékony módszert, amivel lemérhetjük, hogy mennyire jó a honlapunk.

Mindenek előtt azt kell tisztáznunk, hogy mit jelent az, hogy "jó a honlapunk". 

Egy honlap akkor jó (ez saját definíció) ha kiszolgálja a célcsoportunk, az érdeklődők igényét. Akkor jó, ha a honlapomra látogatóknak válaszokat ad a problémájukra, és ezért a látogatókat, az érdeklődőket vevővé tudom konvertálni. 

Fontosnak tartom elmondani, hogy a "jóság" megnevezés -természetesen- nagyon szubjektív dolog. Az esetünkben lehetne a  "hasznos" szót is használni, de a lényeg a következő:

  • Nem arról beszélek, hogy mennyire szép egy honlap
  • Nem arról, hogy rendelkezik-e minden olyan elemmel ami online marketing szempontból fontos stb.
  • Hanem arról, hogy amikor az oldalamra látogat egy potenciális vevő, egy olyan valaki aki az én termékemet, szolgáltatásomat keresi, akkor mi történik.

Ha "jó" a honlapom, akkor a potenciális vevő vásárolni fog, ha pedig nem "jó", akkor elkattint, és vége.

(a "vásárolni" szó helyett behelyettesíthető a "feliratkozik" az "árajánlatot kér" stb szavak is)

Ez a teszt tehát azt mutatja meg, hogy érdemes-e kilépnem a piacra, érdemes-e széles körben ajánlani a honlapomat, vagy még dolgozni kell a honlapunkon, mert nem éri el a kívánt hatást.

A teszt a következő:

  1. Válasszunk ki 1-3 olyan keresőkifejezést, amiről leginkább azt gondoljuk, hogy ilyet keres az ideális vevőnk. Aki például fogfehérítéssel foglalkozik az válassza a fogfehérítés, fogfehérítés budapest szavakat.  
  2. Határozzuk meg, hogy a honalpunknak melyik oldala szól leginkább a potenciális vevőinknek. Ez lehet a főoldal is, de lehet értékesítő aloldal is. Nagyon fontos, hogy ezen az oldalon teljesen egyértelmű legyen, hogy mit várunk a vevőjelöltünktől. Például: kattintson ide, hívja fel, kérjen árajánlatot, tegye a kosárba stb.
  3. Indítsunk egy adwords kampányt. A kampány költségvetésének 3000 forint bőven elég. Háromezet forintból minimum 50-100 látogatót kell tudnunk szereznünk. 
  4. Ha 50-100 látogatóból nem kaptunk legalább 5-10 vásárlót, akkor baj van a honlapunkkal. Nem azt nyújtja amit a vevők elvárnak, amit a vevők keresnek. Ekkor egyértelmű a feladat: át kell gondolni a honlapunkat.

Hajrá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr904533252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.