Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

 Nem lehet mindent online megoldani

 

 

 

Online marketing tanácsadó vagyok. Abban segítek az ügyfeleimnek, partnereimnek, hogy sikeresek legyenek az Interneten.

Most mégis az offline módszerek mellett mondok néhány gondolatot. 

Az egyszerűség kedvéért 2 csoportba osztom azokat a vállalkozásokat, szervezeteket, ahol az online kapcsolattartás dominál. (ahol a személyes kapcsolattartás az erősebb, ott talán nem kell érvelni az offline marketing mellett)

Az első csoportba sorolom azokat a vállalkozásokat, ahol szinte minden online zajlik. A marketing, az ügyfélszolgálat, a megrendelés, stb, mind-mind online, de a végén fizikai árut szállítanak ki a vevőnek. Itt az eladó és a vevő, szemtől szembe sosem látja egymást. Nincs kisker üzlet, átvételi hely. Nincs személyes érintkezés. Illetve mégis van. Kettő biztosan. Az egyik maga termék, a másik pedig a kiszállítás, a csomagolással együtt. A termékről nem is mondok semmit, az bizonyosan remek. Sok ilyen jellegű üzleti modellt megvalósító vállalkozás azonban mostohagyerekként kezeli a kézbesítést. Pedig ez nagy hiba. Gondoljunk csak bele: rengeteg munkával és pénzzel felépítünk egy online értékesítési rendszert. Online marketinggel alaposan megdolgozzuk a vevő jelöltünket, míg végre elérjük, hogy rákattint a "megrendelem" gombra. Mennyi munka, pénzt, információ, tudás kellett ahhoz, hogy eljussunk idáig. Felépítettük a szakmai presztízsünket, a rengeteg versenyző közül minket választott a drága VEVŐ. És vége. És ez a sok munka mind kárba vész, vagy legalábbis megreked. Mert nem fordítottunk elegendő figyelmet  a csomagolásra, és nem figyeltünk oda, hogy milyen színvonalú a kiszállítás. A csomagolás? De hát azt úgyis kidobják! No nem egészen. A csomagolás az ELSŐ alkalom, amikor a vevőnk a kezével is érinti a termékünket. A kezével érint minket, a tudásunkat, a színvonalunkat, az igényességünket. Vagy az igénytelenségünket. Arról nem is beszélve, hogy mekkora marketing lehetőség egy kreatív csomagolás! A kiszállítás külön sztori. Egy rossz modorú futár, egy pontatlan kézbesítés mindent tönkre tesz. "De azok nem mi voltunk! Az egy külsős cég." Egy lószart! - ahogy egy korábbi Miniszterelnökünk mondta. Azért mert másra bízzuk a kiszállítást, azért még azok is MI vagyunk. 

Összefoglalva: Egy online értékesítési szisztémával működő vállalkozásnak különösen fontos, hogy az offline elemei tökéletesek legyenek. Egyrészről remek lehetőség a vevői élmény fokozására, másrészről, ha rossz az offline megjelenésünk, akkor úgy romboljuk le a nehezen felépített imázsunkat, hogy esélyünk sincs javítani.

A második csoportba azokat a vállalkozásokat sorolom, ahol minden online módon zajlik. Az első csoporthoz képest annyi a különbség, hogy nincs fizikai termék amit kiszállítanának. Ha létezik is kézzel fogható termék, akkor az csak letölthető formában jut a vevőhöz. Az Internet szolgáltatások jó része ebbe a csoportba sorolható. Ilyenek a domain, a tárhely, az ISP szolgáltatók. De ilyen "biznisz" az online tanfolyamot kínálók, vagy pl a Google Adwords szolgáltatás is. 

Ezeknek a vállalkozóknak gyakran az a modell él a fejében, hogy ők a modern kor gyermekei, és hú de remek, hogy nem kell bajlódniuk a pult külső oldalán állóval. Nincs szükség hagyományos üzletre, még hagyományos irodára sem. 

Ők sosem találkoznak az ügyfelükkel és az offline pont ezért nyújt nagy lehetőséget. Tőlük senki nem vár jó offline anyagot, és éppen ezért ez még nagyobbat tud szólni.

Gondoljunk bele: mikor kaptunk a tárhely szolgáltatónktól egy szép, drága papírból készült üdvözletet? Vagy egy CD-t? Vagy bármi egyebet az emaileken kívül? 

Ebben a rettenetesen digitalizált világban egy szép boríték a postaládában csodákra képes.

Én megyek is a postára.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr883456411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.