Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Néhány lelkes és elhivatott festő megunta, hogy képeit nem fogadta be "a" Szalon. A Szalon döntése miatt a képeiket nem tudták kiállítani, a kereskedők pedig nem keresték a műveiket. A nyomor, és a teljes sikertelenség volt az osztályrészük. Elhatározták, hogy önálló kiállítást szerveznek. Egyikük barátja, a fényképész Nadar biztosította számukra a kiállító termet.Az eredmény: teljes kudarc.

Az esemény 1874-ben történt. A kiállítók: Monet, Degas, Cezanne, Renoir. A kiállított képek mai értéke valószínűleg fedezné Magyarország egy egész évi költségvetési hiányát.

De akkor szinte senki nem volt kíváncsi rájuk, és persze egy darab képet sem adtak el. A kiállító művészek akik amúgy - többé kevésbé - barátok is voltak, idegesen várták a látogatókat. Néhány tíz embernél több azonban, egyik nap sem tévedt be. Egy kicsit Degas-t okolták, mert tőle várták, hogy megszervezi a felhajtást. Degas sok mindenben jó volt, de nem volt egy marketing zseni. (meg még fel sem találták a marketing fogalmát)

A kiállításról azt is érdemes elmondani, hogy itt volt először látható Claude Monet: Impresszió, a felkelő nap című képe, mely azután a névadója lett az Impresszionizmus irányzatnak.

Meglepő, de az impresszionizmus név - kiállító művészek részéről - egyfajta szembe helyezkedés, dacosság volt. Egy élclap aggatta rájuk ezt a nevet, de ők vállalták a stílusuk, a munkájuk meghatározására. Ma már az impresszionizmus jól csengő márkanév. 1874-ben azonban azt jelentette: mi nem azt festjük amit ti láttok, hanem amit mi látunk. A benyomásainkat, az érzéseinket. Mi másként látunk. Nekünk más a szemünk. A pályatárs és barát Cezanne mondta Monet-ról: Monet nem más csak egy szem. De micsoda szem!

De visszakanyarodva a kiállításhoz. Néhány tucat látogatón kívül senki nem volt kíváncsi a képekre, így az impresszionisták - ezután így hívták magukat - 2 évig nem is próbálkoztak újabb megjelenéssel. A tényleges sikerre pedig még legalább egy évtizedig kellett várniuk. De mi lett volna ha értenek a marketinghez?

Persze tudom. A kérdés költői. Mi lett volna ha Jézusnak lett volna ügyvédje? De mégis. Mi lett volna, ha Degas felkeresi az összes szóba jöhető galéria és műkereskedés tulajdonosát? Ha bemutatják, elmagyarázzák az új látásmódjuk lényégét?

 Az impresszionisták azonban - mint a legtöbb elhivatott művész - úgy gondolták, hogy a világnak kellene hozzájuk idomulnia, és csakis és kizárólag a világ tehet arról, hogy még nem ismerték fel a zsenijüket. Az idő őket igazolta. De ennek nagy ára volt. Monet nyomorgott, a felesége megbetegedett, és nem volt pénzük a gyógyítására. Paul Cezanne - akinek a legkésőbb jött el a siker -  már elmúlt hatvan éves, amikor kezdték elismerni. Manet - aki nem is csatlakozott az első kiállításhoz - eltávolodott tőlük.

Innen nézve nekik volt igazuk. Zsenik voltak. És a világ végül rájött erre. Lehet, hogy nincs is szükség marketingre? Meg marketingesekre? Elegendő zseniálisat alkotni?

Címkék: impresszionisták

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr923132259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.