Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Előző bejegyzésem után sok észrevételt (kritikát) kaptam, hogy miért foglalkozom politikával!? Az észrevételekből nyilvánvaló vált számomra, hogy célt tévesztettem. Bár kritikát fogalmaztam meg a legnagyobb ellenzéki párt irányába, de online marketing szempontból nem ez a lényeg. (bénák, hát bénák) A bejegyzéssel a vírusmarketingben rejlő rejlő potenciális lehetőségre szerettem volna rávilágítani. Ezért most egy picit részletesebben...

A vírusmarketing egyik jellemzőjeként említik, hogy a szerző elkészíti a tartalmat, majd nincs ráhatása a további terjedésre. Éppen úgy ahogy a kórokozó vírusoknál, tüsszent egyet az ember, és nem tudja, hogy ezzel kit fertőz meg, majd a megfertőzött egyén kit fertőz meg, és így tovább. E szerint, én készítek egy jópofa videót, klipet, képet stb, felteszem valami fájlmegosztó oldalra és lesz ami lesz. A FRANCOKAT!

Aki ezt állítja, annak nem sok fogalma van a hálózatok terjedésének csodálatos világáról. Vagy egy picit udvariasabban fogalmazva: nem ismeri az újnak mondható lehetőségeket. Aki használja a Facebook-ot vagy a Twittert, talán egyetért velem: roppant fura szerzemények. Viszont a sikert nem kell megmagyarázni, és a Facebook és a Twitter sikeres, tehát nem érvényes őket kritizálni.

Én teljesen biztos vagyok abban, hogy sem a Facebook, sem a Twitter nem azért sikeres, mert annyira jó dolog ránézni. Nehézkes, nem logikus, bikfa nyelven beszél. És mégis... 

A siker okát én (részben) abban látom, hogy ezen technológiák segítségével befolyásolható a virusmarketing. Egy ambíciózus tanácsadó, felépíti a maga néhány ezres Facebook, Twitter táborát, és ennek segítségével olyanokhoz is eljut, akikhez addig esélye sem volt. 

Gyakran kérnek minannyiunkat, hogy ajánljuk barátainknak, ismerőseinknek egyik vagy másik szolgáltatást, céget, terméket. De ez olyan ciki. A barátomat zaklassam azzal, hogy ez egy tök jó szolgáltatás stb. És mi van, ha egyáltalán nem vágyik ilyenre? Meg különben is! Nem azért vagyunk barátok!

De a Facebook, a Twitter az más. Ott nem kell ajánlani. Egyszerűen csak megosztok.

Na ezt hagyták ki a pártok. Én már kaptam idén az MSZP-től is és a Fidesztől is kifejezetten vicces videót. Becsszóra szívesen megosztottam volna  a barátaimmal. Kértek is, hogy küldjem el ismerőseimnek. De hogyan? E-mailben kaptam. Küldjem tovább emailben? Na nem.  Erre való a Facebook meg a Twitter. Ha...

Ha például a Fidesz - tartalmilag nagyon jó - közösségi oldalainak (Facebook, Twitter, Youtube) lenne kb egymillió rajongója, követője, akkor az üzenetei bámulatosan sok mindenkihez eljutnának. És ami még fontosabb: olyanokhoz is, akikhez amúgy sosem! És lehetne a Fidesznek egymillió követője. Csak érteni kellene hozzá. Érteni kellene a hálózatépítéshez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr261855006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.