Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Mennyi látogatóra van szükségünk?

Azaz:

Óriásplakát vagy Google Adwords?

Egyik ügyfelemet hosszan kellett győzködnöm, míg elfogadta, hogy az óriás plakát kevésbé hatékony számára, mint az Adwords hirdetés.
- De hát az óriásplakátot naponta több tízezren látják, míg az online hirdetést csak naponta 70-en nézték meg!
- De az óriásplakátot nem a célcsoportod látja, a hirdetésedre meg csak a célcsoportod kattintott.
- ???
- Oké, kezdjük az elején.
 
Az óriásplakát, a TV, rádió, a szórólap hatékonysága rettenetesen alacsony. Általában 99% feletti a meddőszórás, vagyis 100 emberből 99-et abszolút nem érdekel. Valószínűleg el sem jut a tudatáig, oda sem néz, el sem olvassa meg sem hallja stb. A mai ,reklámokkal sokszorosan túlterhelt világunkban kifinomult spam szűrőt alakított ki az agyunk. A reklámok 99 százaléka nem jut el a tudatosodás szakaszáig. A multik persze vidáman reklámozhatnak ezeken a médiumukon is, de egy KKV szereplőnek ez a legrosszabb stratégia. Ebben a kategóriában egyedül a helyi média (helyi újság, helyi kábel TV) lehet hatékony, az is csak akkor, ha fontos a szolgáltatás helyszíne. Például: autó gumit javíttatni jobb a lakóhelyhez közel, de új autó vásárlásról már nem (csak) a helyi lapból fog tájékozódni a potenciális vevő. Ennyit az offline médiumokról.
Az Internet, az online marketing egyik nagy előnye, hogy nagyon pontos célzásra van lehetőség. Gondoljuk végig, honnan jön a látogatóink nagy része:
- Keresőből (pl.: Google)
- Gyűjtő oldalról (pl.: lap.hu oldalak)
- Átkattintás alapú hirdetésből (pl.: Adwords, E-target)
 
Mi a közös ezekben a látogatásokban? Olyan valaki látogat hozzánk, aki a mi termékünket, szolgáltatásunkat KERESI! Nem mi tumakodunk a hülye szórólapunkkal, vagy a viccesnek gondolt reklámunkkal, hanem a vevő jelöltünk keres meg minket! Vajon miért írja be valaki a „fogfehérítés Kecskemét” fogalmat a keresőbe? Mert fehéríteni akarja a fogait és Kecskeméten él. Vajon miért látogat valaki nyelvtanar.lap.hu oldalra? Mert nyelvet akar tanulni! Vajon miért kattint valaki „A kertépítés mesterfogásai” hirdetésre? Mert szép kertet szeretne a házához!
Higgyük el: sokkal értékesebb lehet 2 darab ilyen látogató, mint 10.000 szórólap! De…
 
De csak akkor, ha megfelelő a weblapunk. Csak akkor ha a látogatónak megfelelő információt szolgáltatunk. Ha nem tudja meg a fehér fogakra vágyó delikvens, hogy mire számíthat, milyenek lesznek a fogai, hányszor kell kezelésre mennie, és – ami a legfontosabb – hogy mennyibe fog ez neki kerülnie, akkor katt… és viszlát.
 
Hát ennyi az egész.
 
Célzott látogatók és hatékony weblap. 

 

Címkék: szórólap

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr671707723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.01.28. 21:00:27

így-így!
Szomorú, hogy a mai napig ezt meg kell magyarázni az ügyfélnek kivétel nélkül!

Obama · http://onlinemarketinges.blog.hu 2010.01.29. 11:04:56

@Artuum:

Sőt, általában azt is el kell magyarázni egy ügyfélnek, hogy az Internet nem azért van, hogy rá lehessen írni a domain nevet a névjegykártyára, hanem kihagyhatatlan vevő szerzési lehetőség.
Tetszik a blogod!