Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

A belső linkek jelentőségéről hajlamosak vagy megfeledkezni. Pedig a megfelelő belső link kialakítás több szempontból is fontos és hasznos. Valószínűleg nem véletlen, hogy a Google Webmaster Tools is foglalkozik vele. Vegyük sorra a jelentőségét.


Megfelelő navigáció: A megfelelő bejárhatóság elemi érdeke a weblap gazdájának, hiszen az a célja, hogy a látogató minél mélyebben megismerje a weblapját, minél több oldalletöltést hajtson végre, minél több időt töltsön az oldalon. Ehhez elengedhetetlen a logikus belső struktúra, a design-ba illesztett belső linkek, a logikus szerkezet, a visszaút átláthatósága.
Aloldalak értékelése: A keresőrobot a külső és belső linkek alapján határozza meg a weblap egyes aloldalainak a fontosságát. Ez a prioritás felállítás alapvetően meghatározza a keresőkben való esélyeinket. Evidencia, hogy jó helyezésért csak nagy méretű, sok tartalmat felmutató weblappal szállhatunk harcba. A sok aloldalt viszont csak nagyon átgondolt és pontos struktúrával tudjuk „bemutatni” a keresőrobotoknak. A keresőrobot általában a főoldalról indul, ezt tekinti a legértékesebb oldalnak, és sajnos elég „lusta”. A főoldalról induló hivatkozásokat felkeresi, de nyomós érv kell ahhoz, hogy tovább folytassa az indexelést. Nyomós érv például, ha legalább 10 éves a weblapunk és 6 a PR értéke. Ennél fiatalabb, kisebb presztízsű weblapoknak azonban „kézen kell fognia” a keresőrobotot, és meg kell neki mutatni a fontos tartalmakat. Ilyen „kézen fogás” a Google Site Map, amit a Webmaster Tools-on keresztül tudunk feltölteni és ilyen „kézen fogás” a megfelelő belső link szerkezet. A belső linkek vizsgálatakor, a Google hasonló elvet követ mint a külső hivatkozások esetében. Azt az aloldalt tartja fontosabbnak, amire több, értékesebb belső oldal mutat. Tekintettel, hogy a főoldal nem mutathat minden aloldalra, ezért két dolgot tehetünk:

  • A fontosabb oldalak legyenek „közelebb” a főoldalhoz és
  • A fontosabb oldalakra mutasson több hivatkozás.

Megfelelő átirányító szöveg. Az előző bejegyzésemben a megfelelő indító szöveg fontosságáról írtam. Indító szövegen azt a szövegrészletet értem, amire rá kell kattintanunk, hogy elérjük a kívánt linket.
Belső linkeknél a leggyakoribb indító szöveg az „ide kattintva” az „itt” a „tovább” és hasonló értéktelen megfogalmazások. A belső linkek esetében azonban ezzel ugyanúgy félrevezetjük a keresőrobotot, mint a külső linkeknél. Szegény buta keresőrobot, az indító szöveget útjelző táblának tekinti. Az útjelző tábla logika alapján megkérdezi:

  • Mi található az adott aloldalon?
  • Nezzük meg mit ír az útjelző tábla!
  • „Ide kattintva”
  • Ezek szerint ez az oldal az „ide kattintva”-ról szól. De érdekes! Nagyon sok oldal szól erről, mégis alig keresnek rá!

Mit tegyünk?


1. Rajzoljuk meg a weblapunk prioritás térképét, és ennek megfelelően kössük össze az aloldalakat. A fontosabb oldalak több linket kapjanak. Gondolkodjunk úgy mintha egy szállodában járnánk. Az előcsarnokból mindenhova vezet eligazító tábla, de az étterembe nem szokták kiírni, hogy merre van a kondi terem. A visszautakról sem feledkezzünk meg. Mindig tudnia kell a látogatónak, hogy merre jár, és miképp tud visszajutni.
2. Fogalmazzunk meg releváns, kulcsszó gazdag és figyelem felkeltő szövegeket, és azokon keresztül vezessük a látogatókat. Ha úgy érezzük, hogy ez a szöveg nem elég egyértelmű, akkor egészítsük ki a szöveget egy egyértelmű utasítással. Például: A bőr ülőgarnitúráinkat itt tekintheti meg. Itt az egész szöveg legyen link, és lehetőleg a szöveg elején legyenek a kulcsszavak.
 

Címkék: inlinks belső linkek

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr971647520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sabbatius Emericus Pummershein 2010.01.05. 16:47:57

Helló, sok hasznos dolgot olvastam a linkekről, használatuk fontosságáról, egyet, még mindig nem tudok, mégpedig, hogy milyen formátumot alkalmazzak, mit tartalmazzon. Jelenleg egy verseket, képeket tartalmazó blogot írok, de tervezem több más tartalmú blog beindítását is. Egy ideje rájöttem, hogy kis látogatottságom oka a linkek hiánya lehet. Így viszont a további blogok megjelenése is sikertelen lehet.
Kérem szépen, segítsetek nekem, mit tartalmazzon egy link, és milyen szabályai vannak, ha vannak. E-mail címemre írjatok lécci!
sabbatius.pummershein@gmail.com
Segítséget előre is köszönöm!