Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Igen! A linkek nagyon fontosak! ebben a bejegyzésben egy olyan részletre kívánom felhívni a figyelmet, ami általában elkerüli a link szaporítók figyelmét. Pedig fontos. Nagyon fontos! Azt talán mindenki tudja, hogy a megfelelő linkstratégia élet-halál kérdése. Ha nincs elegendő:

· Releváns (a mi témákkal foglalkozó) és
· Értékes (magas PR értékű) és
· Nagy számú ránk mutató hivatkozása a weblapunknak, akkor:

Ne számítsunk sikerre!


Aki szeretne többet megtudni a megfelelő linkstratégiáról (és nem ér rá kivárni, amig én írok erről) annak jó szívvel ajánlok egy linkgyüjtéssel foglalkozó oldalt.


Én azonban most egy nagyon fontos, de kevéssé hangsúlyozott részletre hívom fel a figyelmet.
Egy hivatkozás valahonnan indul. Nevezzük ezt most indító szövegnek. Ez leggyakrabban egy szöveg részlet, de lehet egy kép is, vagy bármi más elem.
A Google minden ránk mutató linket letárol és elemez. Nem lehet elégszer hangsúlyozni: az oldalunk értékét döntően a linkek határozzák meg. Ezért a Google minden linket elemez. Alaposan. Itt szeretném megjegyezni, hogy senkit ne tévesszen meg a Google „dezinformációs gépezete”! A Google toolbar által közölt link információ köszönő viszonyban sincs a valóban nyilvántartott linkekkel. Pontos képet csak a Webmaster Tools szolgáltat!
És most jön a fontos információ! A Google számára kiemelt fontosságú, hogy az indító környezet, tehát az a (általában) szöveg, ahonnan indul a link, mit jtartlamaz!  Nézzünk egy példát:
Az ulogarnitura.lap.hu oldalon, a Riodesign Kft oldalára erről a szövegről mutat a link: „Riodesign”. Minek értelmezi ezt a Google? Az érintett weblap (http://riodesign.hu) a riodesign-ról szól. Ez teljesen logikus is, hiszen az indító szöveg, ami azért van, hogy átkattintásra ösztönözzön, ezt tartalmazza. Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy az ilyen szöveg a felhasználók, tehát a célközönségem számára is kevéssé értékes.
A rossz indító szöveg eredményeképpen a Google úgy értelmezi, hogy a weblap a „riodesign”-ról szól, nem pedig ülőgarnitúráról. Éppen ezért az „ülőgarnitúra” keresőszó beírásakor nem is helyezi előre a weblapot. (pedig nagyon szép ülőgarnitúrák láthatók az oldalon.)
Persze vannak ennél még rosszabb példák is. A „kattintson ide”, vagy az „itt olvashat”, vagy az „itt” vagy a „tovább” indító szövegek még rosszabbak.
Két dolgot tanácsolok ezért:
1. Ellenőrizzük le a Webmaster Tools-ban, hogy a Google szerint miről szól az oldalunk!
2. Kérjük meg a ránk linkelőket, hogy módosítsák az indító szövegeket. (az újonnan gyűjtött linkeknél pedig ne kövessük el a fenti hibát!) Írjunk kulcsszó gazdag, rövid, figyelemfelkeltő szöveget, és kérjük meg, hogy erről induljon a linkünk.

Az indító szöveg fontos a belső linkeknél is. Erről írok legközelebb.

 

Címkék: link

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr81634452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.