Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

A hagyományos (online) marketing ideje lejárt. A közösségi oldalaké a jövő!

Ilyen és ehhez hasonló kijelentések tömegével találkozhatunk nap mint nap.

Hmmm...

Két egyetemi szobatárs kitalálta, hogy a diáktársaik számára létrehoznak egy kapcsolattartó weblapot. Ma ez a két srác (25 év körüliek) dúsgazdag ember. Az oldalnak a neve: Facebook.

Az IWIW egy hazai sikersztori. (International Who Is Who. Vajon miért?) Az alapítóknak - valószínűleg - nem lesz többé anyagi gondja az életükben. Kapaszkodjunk fel mi is ezekre a siker szériákra!

Hmmm...

Nehéz manapság olyan online marketinges anyagot olvasni, amiben ne szerepelne a közösségi oldalak fontosságának a hangsúlyozása. A "social network" fogalomra 240 millió találatot ad a Google. Egy Adwords hirdetés átkattintásért 600-800 forintot kell fizetni. Emlékeztetőül: egy Adwords kattintás alapára 12 forint. A nagy verseny feltolta  az árat a hatvanszorosára.

"A közösségi oldalak, mind a látogatottság növelés, mind az értékes link szerzés szempontjából nagyon fontos online marketing eszközök" - szokták hangsúlyozni az online marketing tanácsadók.

Nosza. Regisztráljunk a Facebook-on, az IWIW-en, a Twitteren, a Dig-en, a Del.ici.us-on a stb-n. Készítsük el a profilunkat, és...? Mégsem jönnek az eredmények.

Sajnos az élet nem ennyire egyszerű. Ahogy a közgázon tanultam: nincs ingyen ebéd.

De akkor mi a megoldás?

Érdemes elgondolkodnunk a "közösség", "közösségi" szavak egykori és mai értelmén.

Valamikor a "közösség" fogalma konkrét tartalommal és konkrét szituációval bírt. Ha valaki tartozni szeretett volna valahova, ha egy közösség részévé kívánt válni, akkor azért - oh, egek - tennie kellett! Ha pedig a közösség elismert, megbecsült tagjává kívánt válni, akkor valódi teljesítményt, sőt, gyakran önzetlen áldozat hozatalt is elvárásként fogalmaztak meg felé. De mégis érdemes volt az igyekezet, mert a közösség valóban KÖZÖSSÉG volt. Adott is a benne lévőnek.

Ma már megszünt a tömegközlekedés. Közösségi közlekedés lépett a helyébe. Ha tehát felgyötröm magam egy zsúfolt buszra, ahol zömében rosszkedvű emberekkel zötykölődhetek, akkor egy közösség része vagyok. Hurrá! Ez lenne ma egy közösség?

Hmmm...

 Folytatjuk!

Címkék: közösségi oldalak

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr801541964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.