Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Vásárolnak az interneten, vagy nem vásárolnak? Ha nem - vagy csak kevesen - vásárolnak, akkor mire való az online marketing? Az online marketing webáruházat jelent? Tőlem nem lehet vásárolni online. Akkor milyen weblapra van szükségem?

Lorionline - egy korábbi bejegyzésemre - ezt a kommentet küldte:

Tévhit: Az Internetezők 99%-a NEM vásárolni akar.
-Szerencsénkre egyre többen fognak vásárolni a neten ezért ez a mondat nem állja meg a helyét szerintem
Minden weboldalnak a saját célcsoportját kell hogy elérje ezt hívják online nyelven relevánsnak :)Ö

Nem, nem tévhit! Az Internetezők 99 NEM vásárolni akar! Ha valaki ezt nem hajlandó tudomásul venni, akkor nem fog sikereket elérni az online marketingben. De ez a tény nem rosszhír! Az online marketing pont arra hivatott hogy az érdeklődő tömegeket, a potenciális vásárlókat vevővé konvertálja.
 

Egy nagyon leegyszerűsített, és csak durva becsléseken alapuló levezetés:

  • Naponta van száz új látogatóm.
  • Tíz százalékuknak felkelti  a figyelmét a weblapom, és feliratkoznak a hírlevelemre, a blogomra, vagy letöltenek egy tanulmányt, vagy kupont stb.
  • Száz látogatóból, tíz potenciális vásárlóm lett.
  • Tíz potenciális vásárlómból hárman vásárolnak. (előbb vagy utóbb)

Természetesen az arány lehet rosszabb is jobb is. Ez függ a tevékenységemtől, és függ a weblapom -és a marketingem - hatékonyságától, például az ajánlatom kiválóságától. Egy építési vállalkozónak valószínűleg elég havi két ügyfél is, egy online antikváriumnak pedig a napi tíz is kevés. De a folyamat jellege akkor is ez. Érdeklődők- potenciális vásárlók - vásárlók. A lényeg, hogy nagy legyen a merítés, és jó legyen a konverziós arány. 

Egy kezdő weblap esetében bátran alkalmazhatunk Google Adwords reklámot is. Ha nincs túl nagy verseny a területünkön, akkor 12 forintért kapunk egy látogatót. A fenti példánál maradva: 100X 12: 1200 forintért három vásárlót kaptam.

De nem elfelejteni: NEM vásárolni jönnek az oldalamra. Ne felejtsük el a híres AIDA modellt!

  • Keltsd fel a figyelemet! (Attention)
  • Kelts fel az érdeklődést!  (Interest)
  • Keltsd fel a vágyat! (Desire)
  • Adj szenzációs ajánlatot! (Aktion)

Ha valaki azonnal eladni akar, ha tukmálós az oldala, akkor a rutinos látogató gyorsabban fog elkattintani, minthogy letöltődjön az oldal logója. 

Az elején feltett kérdésre válaszolva:

Vásárolnak az Interneten, de meg kell dolgozni érte. Erről (is) szól az online marketing.
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr31431441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buzoganylaszlo · http://www.weblap.ro 2009.10.19. 12:48:34

Hát igen, nagyjából ennyi a lényeg...