Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

 

Egyszerű a válasz: a cégem szolgáltatását!

Akkor sajnos, nem nyertél.

Az Internetezők 99%-a NEM vásárolni akar. A felhasználók (a júzerek) nem azért látogatnak az Internetre, mert meg akarnak vásárolni valamit. Nem! Információt, tudást, érdekességet, szórakoztást keresnek. Ebből következően, ha a egy oldal eladni akar, akkor arra nem sokan lesznek kíváncsiak. A mi dolgunk ezért az érdeklődők, az információ gyüjtők kiszolgálása. A mai, információ gazdag világban, teljességgel érthető, és indokolt is, ha a vásárlási döntés előtt tájékozódunk. Az online marketing pedig éppen erre épít.

Könnyű azonban elkövetni egy végzetes hibát!

Ha az információ szolgáltatáson azt értjük, hogy a saját portékánkat kell promótálnunk, akkor nagyot tévedünk. Az Interneten fordított a logika. Az Interneten rengeteg, ingyenes, széleskörű, szakmai, szakértői információt kell nyújtani, az ellenszolgáltatásnak még a látszatát is elkerülve. Dehát akkor hol itt a lové? Talán nem meglepő, de az online marketing sem ingyenes csodaszer. A hagyományos, vagy offline marketinghez képest a marketing költség nagyobbik része a tartalom előállítása és kisebbik része a terjesztés. (egy újsághirdetésnél ez általában pont fordítva van)

A profitot termelő weblap egy gépezet. Egy folyamatot generáló és folyamatot működtető gépezet. A nagyon leegyszerűsített "modell" így fest:

  • Érdeklődés felkeltése
  • Folyamatos információ szolgáltatás
  • Önmagam pozícionálása a szakértelem, a hasznosság kategóriában
  • Bizalom építés. Megbízható, hozzáértő, elérhető, folyamatosan jelenlévő (kommunikáló) partner képének felépítése
  • Szenzációs ajánlat megtétele

Az érdeklődés felkeltése - általában - a marketing tevékenység első lépése. Online marketing esetében abban biztosak lehetünk, hogy nagyon kevés időnk van. Ha az első benyomás nem "ütős" akkor katt... Viszlát. Erről egy külön bejegyzésben írok.

Az információ szolgáltatás az oldal "hasznossági foká"-t határozza meg. Azt ajánlom, hogy érdemes a hasznos információkat statikus és dinamikus részre osztani. A statikus rész tartalmazzon egy "tudástárt". Letölthető tanulmányokat, minitanfolyamot, ismertetőt stb. Az általános, alapvető tudnivalót arról a területről, amivel az oldal foglalkozik. A dinamikus rész, a gyakran frissülő tartalom - például egy blog - szóljon az aktualitásokról, a felvetődő kérdésekről, a területhez akár lazábban kapcsolódó témákról.

Ha rendszeresen hasznos és megbízható információkat publikálunk, akkor előbb utóbb sikerül bizalmat építenünk. Előbb utóbb elérem, hogy az én weblapom összekapcsolódik azzal a területtel, amivel foglalkozunk. Tehát ha kályhaépítéssel foglalkozunk, és az én oldalam szolgáltatja a kályhákról, kandallókról a legtöbb és leghasznosabb információkat,  akkor mi vagyunk a legjobb szakértői a témának.

Ha az oldalunkhoz még szenzációs ajánlatot is kapcsolódik, akkor aki kályhát akar, az minket keres!

Az ajánlatnak valóban szenzációsnak kell lennie. Nem a legolcsóbbnak, hanem szenzációsnak. Szenzációsnak az ügyfél számára, mert meg lesz vele elégedve, és szenzációsnak a számunkra, mert vastag profitot tartalmaz.

Erről fog szólni a következő bejegyzés. Addig is:

Alakítsd át a weblapod! Kezdd el még ma!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr951390873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buzoganylaszlo · http://www.weblap.ro 2009.10.19. 12:40:37

Ez valóban így van. Sokat kell dolgozni azért, hogy valami olyant adj, ami neked (legalábbis látszólag) nem hasznos, de a látogatóknak igen. Például információt, segítséget, ingyenes tájékoztatást stb.

www.weblap.ro