Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Előző bejegyzésemben a látogatottság növelésről írtam. Bátorkodtam elsőnek a jó tartalmat megnevezni, mint a látogatottság növélésnek legfontosabb tényezőjét.

A keresőoptimalizáló szakemberek, az online marketingesek, gyakran elfelejtik, hogy a weblapot a felhasználóknak (látogatóknak, ügyfeleknek) készítjük. NEM a keresőmotoroknak, NEM a Google-nak!

Tapasztalatom szerint, akkor a leghatékonyabb a weblap fejlesztés, ha a szakmai tartalom fejlesztése és a keresőoptimalizálás egyszerre zajlik. (éppen úgy, ahogy a kettős hajtás technológiai menedzsment modellje leírja) De! Ne hagyjuk, hogy a keresőoptimalizálás a tartalom fejlesztés rovására menjen! Ne feledjük: a weblapot a látogatóknak és NEM a keresőrobotoknak készítjük! (nem mellékesen, a Google keresőoptimalizálási útmutatója is ezt ajánlja)

Hogyan fogjunk hozzá a tartalom megtervezéséhez?

  1. Gondoljuk végig, hogy kit akarunk és kit tudunk megszólítani! Igen, a sokat emlegetett célcsoport meghatározás. Tapasztalatom szerint, akkor jó a célcsoport meghatározásunk, ha kellőképpen specifikus, kellőképpen szűkített. A TV-knél emlegetett 18-49-es korosztály, az NEM célcsoport.(legalábbis az online marketing számára nem az) Ne akarjunk mindenkihez szólni! Próbáljuk meg a célcsoportunk egy tipikus tagját minél több szempont szerint jellemezni. Ha ez sikerült, akkor élővé, megragadhatóvá válik a célcsoportunk.
  2. Határozzuk meg, hogy a tipikus célcsoport tagunknak mire van szüksége, miért böngészhet az Interneten. Mire kíváncsi, mi érdekli, milyen tartalom, milyen információ hasznos a számára. Ne elégedjünk meg az általános dolgokkal!
  3. Határozzuk meg, hogy mi mit szeretnénk elérni az oldalunkkal! Vásárlásra ösztönözni, feliratkozásra ösztönözni, telefonálásra ösztönözni? Megfelel ennek az elvárásunknak az oldal?
  4. Gondoljuk végig, hogy minden fontos információ megtalálható-e az oldalunkon!Egy példa: Nagyon sok weblap "elfelejt" árat közölni. Legjobb esetben egy "kérje ajánlatunkat" linkkel próbálják helyettesíteni ezt az életbe vágóan fontos információt. Helytelenül. Az ár nagyon fontos. Ha nem tudunk pontos árat meghatározni, akkor is érdemes referencia árakat, összehasonlításra alkalmas árakat közölnünk. Ha nem tesszük, akkor egy kattintás - és végleg elvesztettük a látogatónkat.
  5. Képzeljük magunkat egy teljesen új látogató helyére. Felejtsünk el mindent, amit tudunk, mert a tudásunk vakká tesz. Hagyjuk magunkat a weblap által kalauzolni. Hová navigál minket a nyitóoldal? Mit akar mondani számunkra a weblap? Bizalmat ébresztett bennünk az oldal? Elég informatív az oldal? Milyen cselekvéseket indított el bennem az oldal?
  6. Ha van lehetőségünk, akkor kérjünk meg egy-két ismerősünket - lehetőleg olyat, aki nem ismeri a tevékenységünket - hogy nézze meg az oldalunkat és mondja el a benyomásait. Miről szólt számuka az oldal?
  7. Végezetül: Ne essünk abba a hibába, hogy beleszeretünk a weblapunkba! A dizájn, a "klassz" megoldások, magunk bemutatása nem - vagy alig - érdekli a látogatókat. És az oldal a látogatóknak készül!

     

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr911320000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.