Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Érdekel ez valakit?

Kommentek

Az előző bejegyzésemben arra a problémára mutattam egy megoldást, ha a szolgáltatásunkat két (vagy több) jól elkülöníthető célcsoport felé kívánjuk marketingezni.
Megoldásnak a honlap  kezdőoldalán felnyíló választófelületet javasoltam. (kezdők - haladók, egyének - párok, stb.)

A legfőbb előnye ennek a megoldásnak, hogy személyre szabott tartalmat tudunk mutatni a látogatónak. Például: egy kerttervező honlapjára látogató a következő felsorolást látja a nyitó oldalon:

Ön milyen kertre vágyik?

  • Kisgyerek számára is biztonságos kertre?
  • Szárazságtűrő kertre?
  • Mediterrán kertre?

A látogatót a"szárazságtűrő kert" érdekli, rákattint erre az opcióra és a következő felületet fogja látni

  • Nincs ideje locsolni?
  • Soknak tartja a vízszámlát?
  • Nincs kút a kertjében?

Akkor nagyon jó hírem van Önnek! stb.

Képekkel és hasznos információkkal bemutatjuk a szárazságtűrő kertek legfontosabb tudnivalóit, majd megkérdezzük, hogy elküldhetjük-e neki azt a tanulmányunkat, amiben arról írunk, hogy milyen trükkökkel tudjuk a kertünket úgy megtervezni, hogy a növényeink locsolás nélkül is kibírjanak akár 4 hét csapadékmentes időszakot is.

Mi történt? Miért működik ez a módszer lényegesen nagyobb hatékonysággal, mint a hagyományos honlapok?

  1. Személyre szabott információkat, tippeket tudunk célba jutattni
  2. A honlapunkra látogató egy kattintás után úgy érzi, hogy megtalálta a számára releváns honlapot.
  3. És még valami... (ahogy Columbo mondaná)  A látogatót cselekvésre ösztönöztük (kattintott) és ezzel bevontuk a közös gondolkodásba. Hihetetlen, de igaz. Ennek az egy apróka kattintásnak olyan lélektani jelentősége van, ami által lényegesen nagyobb esélyünk van arra, hogy marad a honlapunkon, és nem kattint el. 

Hát ennyi. Jó megvalósítást kívánok!

Szólj hozzá!

A pontos célcsoport meghatározás, és a pontos célzás élet-halál kérdése. Ebben egyet kell értsünk.
De mi a teendőnk, ha a honlapunkkal és a szolgáltatásunkkal két, jól elkülöníthető célcsoportra akarunk lőni? 

Az egyik megoldás, hogy készítsünk két honlapot. Igenám, de ennek a többlet költségen túl, vannak más hátrányai is. Csak néhányat mondok: a "saját márkámat" könnyebb egy honlappal építgetni, melyik honlap szóljon igazán a vállalkozásomról, hogyan jelenjenek meg pl. azok a blog bejegyzések, ami mind a két célcsoportnak szól stb?

Van egy remek megoldás, amivel egy honlapon marketingezhetünk mind a két célcsoportnak és még egyéb előnyhöz is jutunk.

De pontosítsuk az alaphelyzetet: ez a megoldás azoknak jó, akik ugyanazt az alapszolgáltatást nyújtják, két (vagy több) jól elhatárolható célcsoportnak, csak néhány elemében specializálták szolgáltatásukat a célcsoportjaik számára. Például: angol tanítás kezdőknek és haladóknak. Konfliktus kezelés pároknak és vállalkozásoknak.

A megoldás:

A honlap első felülete legyen egy választó felület.

Például: (egy angol tanár honlapja)

Helló! Miért van szükséged az angolra?

  • Nyelvvizsga 
  • Munkahely 
  • Egy hónap múlva megyek külföldre 

Vagy: (egy kerttervező honlapja)

Milyen kertre vágysz?

  • Mediterrán 
  • Rusztikus 
  • Mindegy, csak ne kelljen vele sokat dolgoznom. 

Mi történik?

A gyanútlan honlap látogató még fel sem ocsúdott, csak kattint egyet és máris egy olyan alodalon találja magát, ami neki szól.

De ez még nem minden. Innen folytatom. (És adok néhány javaslatot a konkrét megvalósításra is.)

1 komment

Ha valaki azzal vádolna, hogy hatásvadász címet adtam ennek a bejegyzésemnek, akkor igaza van.

Ha valaki azzal vádolna, hogy indokolatlan a Facebook kampány és a szopás összemosása, akkor téved.

A Facebook oldalunk terjesztése (lájk gyűjtés, aktivitás, megosztások generálása) nem egyszerű feladat. Sokan érezhetik - némiképp joggal - hogy hiába publikálnak a Facebook oldalukon érdekes és hasznos dolgokat, az átütő siker, a sokat emlegetett virális hatás nem igazán indul be.

Ez sajnos nem meglepő. A siker érdekében akciókat, kampányokat, nyereményjátékokat érdemes futtatni. 

Sikeres, eredményes kampányok tömkelegével nap mint találkozhatunk, de nem árt ha tudjuk: ezek jó része szabálytalan. Íme erre egy gyönyörű példa:

djbaby.jpg

Lássuk be, szakmai szempontból sok jót lehet elmondani erről a kampány ötletről:

  • A célcsoportnak szól
  • Motiváló a felhívás
  • A nyeremény nem igényel többlet invesztíciót. A művésznő elvonul a nyertessel egy csendes szobába és ...
  • Meghökkentő és ezért nagy visszhangot kiváltó kampány ötlet, így joggal lehet számítani az orális virális terjedésre.

Nem szabad azonban megfeledkeznünk a szabályokról sem. A szabályok megszegése pedig büntetéssel is végződhet, ami lássuk be elég nagy szopás.

A Facebook szabályzata nagyon szigorú feltételeket határoz meg a lájk gyűjtésekre. Érdemes legalább a legfontosabb elemeit betartanunk. A Facebook nem bonyolítja túl a büntetési procedúrát. A szabálytalan oldalakat, figyelmeztetés nélkül törli. Érdemes két dolgot tudatosítani:

1/ A Facebook oldalunk nem a miénk. Soha nem lesz az. Ez a FB-é.

2/ Bár rengeteg szabálytalan FB oldalt látunk amit nem torolt meg a FB, de ebből ne vonjuk le azt a következtetést, hogy a miénket sem fogja. Töröltek már magyar oldalakat is (tudnak magyarul), és arról se feledkezzünk meg, hogy ha van egy rosszakarónk, esetleg konkurensünk, aki "felnyom" minket, akkor máris nagyobb az esélyünk a büntetésre.

Nézzük tehát a mindenképpen betartandó szabályokat:

  1. Tilos a Facebook funkciókat nyereményjátékra használni! Az összes olyan felhívás, hogy "lájkold az oldalt, oszd meg a képet, hogy nyerhess" szabálytalan. Tilos FB aktivitást nyeremény felajánlásával motiválni.
  2. Nyeremény játékot csak külső alkalmazáson keresztül folytathatunk. Az előző pontból következik: ha a FB alapfunkcióit nem használhatjuk, akkor a megoldás egy külső alkalmazás. Ne ijedjünk meg! Megfelelő alkalmazást akár még ingyen is találhatunk, de néhány tízezer forintból biztosan meg tudjuk oldani ezt az ügyet.
  3. Tilos a nyertest a Facebook oldalon keresztűl értesíteni. Ennek adatvédelmi oka van. Nem tartozik a külvilágra, hogy nyertem egy ..... vacsorát. (vagy bármi mást)
  4. Ne feledkezzünk meg a - Facebook szabályzatától független - hazai adózási, adatvédelmi és egyéb szabályokról.

A fenti felsorolás közel sem teljes. Ha azonban legalább ezeket betartjuk, akkor nagy lépést tettünk a szabályok tiszteletben tartása felé.

Ellenkező esetben pedig könnyen szopás baj lehet a vége. 

20 komment

A honlapunknál kövessük a tölcsér elvet!

Legyen divatos - más szóval trendi a honlapunk!

Azt hiszem ezeket a mondatokat meg kell magyarázzam.

Gondolkodjunk úgy a honlapunkról, mint egy tölcsérről. Belép a látogató, (rákattint a honlapunkra) és mintha egy tölcsérbe került volna, sodródjon addig a pontig ami számunkra fontos. Ezt a pontot konverziós pontnak nevezzük, és a lényege, hogy a látogatónkat átkonvertáljuk partnerré. A konvertálás lehet egy konkrét vásárlás, de a legtöbb esetben "csak" arra törekszünk, hogy letöltse valamilyen ingyenes anyagunkat, iratkozzon fel a hírlevelünkre, az akcióinkra, lájkolja a FB oldalunkat stb.

Ezzel az érdeklődőből  partnert konvertáltunk, lehetőséget kaptunk a kapcsolattartásra.

Mi kell ahhoz, hogy "tölcséres" legyen a honlapunk?

Előszőr is, hogy ne tereljük el a látogató figyelmét. A felesleges információknak (pontos idő, névnap, időjárás) semmi keresnivalójuk a honlapunkon. De óvatosan bánjunk a "Rólunk" meg az"Üdvözöljük" jellegű tartalmakkal. Higgyük el: nem azért látogatnak a honlapunkra, hogy megtudják a cég alapításunk dátumát.

A honlapunk legfontosabb eleme a főoldalunk gördítés nélkül látható része. Ide ne zsúfoljunk sok információt.

A legjobb, ha egy erős üzenettel nyitunk:

  • Megoldás a magas fűtés számlákra
  • Dadogás mentesítés
  • Autóvizsgáztatás várakozás nélkül

Tekintsünk úgy a látogatónkra - aki rákattintott a honlapunkra, és a főoldalunk görgetés nélküli látható részét nézi - mintha a tölcsér szélén ücsörögne, és ezzel az üzenettel egy picit lökünk rajta, hogy belecsusszanjon a tölcsérünkbe.

Az erős üzenetet támogassuk meg egy erős vizuális elemmel. Itt át is térünk a címünkben foglalt másik fogalomra, a divatra.

Tetszik nem tetszik, érdemes követnünk a trendeket. Ezzel sikeresebb lesz a honlapunk. A mai honlap trend pedig azt diktálja, hogy egy erős vizuális elemmel, praktikusan egy nagy méretű képpel gyakoroljunk hatást a látogatónkra. Pédának mondhatnám akár a Facebook borítókép megoldását is, de "hagyományos" honlapoknál is bőséges a kínálat. Nézzük a prezi.com  nyitó oldalát. Semmi sallang, erős üzenet, erős képi megjelenés, minimális elnavigálási lehetőség.  

Innen folytatjuk.

Szólj hozzá!

pepin.jpgAki látta a Sörgyári capriccio című zseniális filmet, az bizonyosan emlékszik Pepin sógorra (Jaromir Hanzlik) valamint Francin öccsére - a sörgyár gondnokára - aki rendszeresen elmondta, hogy a szolgálati útjait a saját, Laurin és Clement márkája motorkerékpárjával teszi meg. Laurin és Clement. Egy márka, amit a film írója (Bohoumil Hrabal) és rendezője (Jiri Menzel) fontosnak tartott megidézni, mint a békebeli cseh ipar remekét. Oly sokszor hangzik el a filmben - és olyan remek jelenetek fűződnek a motorkerékpárhoz (is) hogy bennem megmaradt ez márkanév.

Eltelt vagy 30 év a film óta, és eltelt majd' 100 év  a Laurin és Clement fénykora óta, de a márka az márka maradt.

A minap egy feltünően szép Skodát láttam meg az utcán. Tényleg szép volt a kocsi, valószínűleg a Skoda prémium kategóriás modelljét fedeztem fel. Közelebb mentem, és mit látok az oldalán: Laurin és Clement. 

skoda laurin.jpg

A jó öeg Laurin és Clement. Gyártott motorokat, gyártott autókat, és most újraéledt a Skoda jóvoltából. Pepin sógor és Francin biztosan csodálkozna (de örülne) ha láthatná.

Szólj hozzá!

Sok vállalkozás egészen apró dolgokon veszíti el a versenyt. A nem megfelelően definiált célpiac, a rosszul kialakított termékstruktúra, vagy a rossz pozícionálás néha -relatív - egész könnyen kijavítható, és drasztikus eredmény növelést tud eredményezni. Most nézzük a pozícionálást!

lada.jpgA pozícionálás egyik legszellemesebb lehetősége, amikor a hátrányunkat - versenytársunk előnyét - fordítjuk meg, és így kovácsolunk előnyt. Nézzük a fenti képet. A BMW - mint általában az autógyárak - egyre másra új modellekkel lép a piacra. Bezzeg a Lada! Ők úgy gondolják, hogy a tökéletest kár megjavítani. Persze én is értem ennek a plakátnak az irónikus kicsengésék, de ne higgyük, ez csak vicc. A Lada rávilágít egy olyan erényre ami az ő célpiaca számára fontos lehet.

De itt álljunk meg egy pillanatra!

Fontos momentum, hogy a saját célpiacunknak marketingezzünk! Azért mert a BMW az összehasonlítási alap, attól még a célpiac a potenciális Lada vásárlók maradnak. (alacsonyabb jövedelműek stb)

Vissza a Ladához:

A Lada célpiaca számára fontos lehet az állandóság. Nem zuhan a használt autó ára egy új modell bevezetésekor, kompatibilisek az alkatrészek stb.  

De nézzünk egy másik példát.

Obama első kampányának két szlogenje volt. 1: Yes we can 2: The change we need. Kicsit leegyszerűsítve, az első szólt a saját szavazó tábornak (meg tudjuk csinálni) a második pedig a bizonytalanoknak. (változás kell!) 

Amikor Obama ellenfelei azzal támadtak, hogy Obama fiatal és tapasztalatlan, akkor Obamáék nem azt kezdték bizonygatni, hogy dehogy, nem is annyira fiatal, meg van azért tapasztalata. Ez garantáltan vesztes álláspont lett volna. A vádakra ez volt a válasz: Igen, de változásra van szükség. 

Politikai példánál maradva, és hazatérve. 2002-ben az Orbán-Medgyessy vitát azzal kezdte Medgyessy Péter, hogy ő nem olyan remel szónok mint ellenfele, de őszinte és becsületes. Orbán össze is zavarodott. Medgyessy valóban nem volt egy Cicero, és épp ebből kovácsolt előnyt.

De ugyanigy tud cselekedni egy kisközért, a Tescóval szemben, egy "garázs szervíz" a márkaszervízzel szemben, vagy egy családi panzió a 4 csillagos szálloda árnyékában.

Foglaljuk össze:

  • Mi az a versenyelőny amit a versenytársunk kihasznál?
  • Hogyan tudjuk ennek a tulajdonságunknak, adottságunknak az előnyeit megfogalmazni?
  • Ne akarjunk jobbak lenni abban, amiben egyértelműen job a versenytársunk!
  • Kommunikáljuk hangsúlyosan a vevői előnyőket!

Szólj hozzá!

Ha az építőipar úgy építene, ahogy a programozók programoznak, akkor az első jöttment harkály képes lenne lerombolni az egész emberi civilizációt. 

macskabillentyű.jpg

Az utóbbi időben nagyon sok vacak honlapot láttam. Egész egyszerűen nem értem, hogy ki készíti ezeket? Korábban már írtam egy bejegyzést arról, hogy téves felfogás azt hinni, hogy a honlapunk elkészítését informatikusra, rendszergazdára kell bízni. De újra és újra meg tudok lepődni, hogy olyan válallkozások, amelyek több ember, több család megélhetéséért felelnek, képesek olyan honlappal üzemelni, mintha nem is informatikus, hanem annak a macskája készítette volna.

Higgyük el: egy jó honlap, és egy jól átgondolt online marketing stratégia rengeteget tud segíteni egy vállalkozásnak.  Egy rossz honlap, pedig rombol. Rombolja az imidzsünket, a hírnevünket, piacunkat. Megéri?

Szólj hozzá!

A Napi Tipptől kaptam egy ajánlatot, mely szerint kb. fél áron vehetek igénybe egy wellness szállodát.  Megnéztem a szálloda honlapját, és a wellness részt bemutató oldalukon a következő tartalom fogadott:

dunawellnes.jpg

Kizárólag, hogy mit nem szabad, hogyan nem szabad, mi tilos stb. Arról, hogy milyen medencék vannak, milyen élmény elemekkel várnak, egy árva szót sem ejtettek.

Elgondolkodtam, hogy vajon mi játszódhatott le a szálloda vezetőinek fejében amikor ezt a honlapot "megalkották"? Minek szánták a honlapjukat? Elektronikus elrettentésenk? Láttak már olyan vendéget, aki azért látogatta meg a honlapjukat, mert arra volt kíváncsi, hogy szabad-e lázasan vagy kábítószer hatása alatt bemenni a medencéjükbe? Van bármilyen fogalmuk arról, hogy mi célból mennek az emberek wellness szállodába?

És az eredmény? A szálloda nyilván nem megy, muszáj kuponozni, vagyis harmad áron odaadni a szobákat. Biztos a válság miatt. Meg a másik kedvencem: Nincs pénzük az embereknek. Egy nagy túrót!

Szólj hozzá!

Tegnap gondolkodás nélkül adtam pénzt egy utcai kéregetőnek. És azt hittem, hogy jól tettem. A koldus marketingje olyan jó volt, hogy simán megkajáltam. De az ügyfél utánkövetéssel nem törődött - nem is fontos számára - ezért tudtam meg, hogy bedőltem egy egyszerű trükknek. 

Hajléktalan.jpg

A kép csak illusztráció. Egy üzletből kilépve szólított meg egy ember, a kezében némi apróval, hogy tudnék-e adni 70 forintot, mert telefonálnia kell és a telefon elnyelte a pénzét. Simán a zsebembe nyúltam és adtam. Asszem egy százast és nem kértem vissza 30 forintot. Megnyugodva - hogy segítettem egy embernek akinek segítségre van szüksége - mentem tovább. Pár lépés múlva azonban, a hátam mögött újra hallottam ugyanazt a mondatot. "Tudna adni 70 forintot, telefonálnom kell...." Aha! Kamu volt az egész.

Mit tudott ez a koldus, hogy gondolkodás nélkül, sőt jó érzéssel telve, sőt, a kérését megemelve cselekedtem?

Jó volt a terméke

A termék, amit egy kéregető "elad" az a segítség kérés. Csakhogy amikor az utcán, vagy a kocsi ablakon benyúlva kérik a segítségünket, akkor rengeteg kétely vetődik fel bennünk. Minden kéregetőnek nem adhatok. Biztos elissza. Biztos ő tehet róla, hogy idejutott stb. Az "én" kéregetőm kilőtte ezeket az aggályokat.
1. Ritkán jönnek hozzánk ilyen kéréssel
2.Telefonálnia kell - nem piálni akar.
3. Bárki járhat úgy, hogy egy nyamvadt masina elnyeli a pénzét.

Jó volt a termék ára 

Ott kezdődik, hogy volt ára. Egy kérésnél - ezt speciel a civilszervezetek is el szokták felejteni - fontos az összeg. A Klubrádió például úgy kéreget, hogy aki ad nekik 12.000 forintot, az egy műsorpercnyit segít. Nem azt mondják, hogy segítsen mindenki amennyivel tud, hanem egy műsorperccel, ami 12.000 forint. Így tett a mi derék koldusunk is. 70 forintot kért. Ez az össeg azért is jó volt, mert egyszerűbb volt egy darab százast adnom, és persze hogy nem kértem vissza. 

Jó volt a termék döntés-racionalizálása

Ha az ember vásárol - pénzt ad ki - akkor próbálja a - sokszor érzelmi - döntését racionalizálni. A híres l'Oreal mondat: "Mert megérdemlem!" Drága de megérdemlem. Ezt a célt szolgálja - ha van ilyen - az online vásárlás utáni levél. "Gratulálunk. Jól döntött. A legkorszerűbb... Ön nagy lépést tett..."
Egy olyan embernek segíteni, aki telefonálni akar és 70 forintot kér, az jó és racionális döntés. Én is kerülhetek ilyen helyzetbe.

Upsell lehetőség

A 70 forintos árral egy önkéntes upsell vásárlás is megnyílt a számomra, mert adhattam - adtam is - többet is.

Mi volt hát a titok? 

Jól pozícionált, jól beárazott termék, kiváló szélzes szöveggel.

Az utókövetéssel nem foglalkozott, mert nem számít rám mint viszatérő vevőre. Még szerencse. 

Szólj hozzá!

Az adatbázis építéssel foglalkozó bejegyzéseimben először az adatbázis építés jelentőségéről, lehetőségeiről írtam, majd az adatbázis tagjaival való kommunikációról. Most az adatbázis minőségének a javításáról szólok. 

Az adatbázis marketing sikerének az egyik titka, hogy személyre szabjuk a megkereséseinket. Ennek érdekében a lehető legtöbb információt kell tudnunk és nyilvántartanunk az ügyfeleinkről. Hogyan lehetséges ez? 

Az magától érthetődő, hogy a vásárlási információkat (mit vett tőlünk, mikor, mennyiért stb) tárolnunk kell. A lényeg azonban most következik: Az a dolgunk, hogy a folyamatos kapcsolattartást arra (is) használjuk, hogy ennél sokkal több információt tudjunk meg az ügyfelünkről.

Hogyan?

  • Rendszeresen küldjünk számára érdekes, hasznos információkat
  • Rögzítsük, hogy az ügyfelünk melyik levelünket nyitotta meg, mely linkekre kattintott.
  • Melyik videónkat nézte meg.
  • Milyen témára válaszolt, reagált
  • Mennyi ideig időzőtt az egyes bejegyzéseken.
  • stb

Nézzünk egy példát. Autókereskedők vagyunk és kiküldünk egy ismertetőt a gyerekülésekről. Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfeleink egy csoportját ez érdekelte. (megnyitotta a linket, hosszan (mondjuk 3 percet) nézegette az oldalt. Nekik újabb infókat küldünk ebben a témában. és egy idő után (sok információ begyüjtése után) kialakul egy profil melyből tudjuk, hogy kik azok akiket ez érdekel, és kiknek teljesen érdektelen ez a téma. 

Beérkezik hozzánk egy jó állapotú, családi autó. Végignézzük az adatbázisunkat ls kiválasztjuk azokat az ügyfeleinket, akiket családi autó érdekelhet (az egyedülálló aranyifjak nem jönnek szóba) és aktuális lehet náluk egy minőségi autó csere. Értesítjük ezeket az ügyfeleinket, hogy van egy személyre szóló ajánlatunk a számukra és felajánlunk nekik egy tesztvezetést. A tesztvezetés után pedig adunk nekik egy valóban személyre szabott ajánlatot, amiben - például - ajándékba adunk egy szuper gyerekülést is. 

Gondoljunk csak bele, mit érez az ügyfél!

  1. Ez az autókereskedés személyesen foglalkozik velem. (valójában az adatbáziskezelő rendszer elvégzi a leválagotást, és automatikusan kiküldi az összes olyan ügyfélnek a személyes invitálást, akit érdekelhet ez a családi autó)
  2. Egy olyan autót ajánlanak amire szükségem van. Nem sportkocsit, nem kupét, hanem családi autót.
  3. Jelzik nekem, hogy az előző autómat már érdemes lecserélnem, azt beszámítják, és egy újabbat, korszerűbbet kínálnak.
  4. Egy korszerű, könnyen kezelhető és nagyon biztonságos gyerekülést adnak hozzá, ami kifejezetten fontos most nekem.
  5. Ez a kerskedés tudja, hogy mi a fontos számomra, nem csak mondják, de valóban fontos vagyok nekik.

Fontos azt tudnunk, hogy az ilyenfajta adatbázis kezelés NEM sziszifuszi munka. Egy korszerű adatbázis kezelő rendszer (én ilyet használok) elvégzi helyettünk a robot munkát. Nekünk csak a döntéseket kell meghoznunk. 

Mit is mondhatnék?

Az adatbázis marketing a legolcsóbb, leghatékonyabb vevőszerző eszköz.

Címkék: adatbázis marketing

Szólj hozzá!

Előző bejegyzésemben arról írtam, hogy a legjobb vevőszerző lehetőség az adatbázis építés. Most a kapcsolat tartásról írok. Kezdjük a hibák felől. 

  1. A leggyakoribb hiba amikor a kommunikáció kizárólag az ajánlatokra szorítkozik. Hiába gondoljuk, hogy milyen jófejek vagyunk, hogy kedvezőbbnél kedvezőbb ajánlatokat küldünk az ügyfeleinknek, ezeket a levelinket nem fogják elolvasni. Olyan ez, mintha az RTL Klub csak reklámokat sugározna. Azonnal elkapcsolnánk.
  2. Ennél eggyel jobb, de szintén hibás stratégia, ha csak a termékeinkről, csak a szolgáltatásunkról, csak magunkról írunk. Ez egész egyszerűen unalmas. Egy-két megnyitás után garantáltan ez sem fog működni.
  3. Meg kell említsem azt a hibát is, amikor rendszertelen, rapszodikus a kommunikáció. Ezzel azt érjük el, hogy az ügyfelünk megfeledkezik rólunk. Elhalványul az érdeklődése és alig fogja megnyitni a levelünket.

 A megfelelő kommunikáció rendszeres és szórakoztató. A rendszeresség nem jelent esztelen nyomulást. Főszabályként a heti egy bejegyzés, hírlevél az irányadó. A szórakoztatásról pedig egy kicsit bővebben:

A legfőbb szempont, hogy izgalmasak legyünk. Olyan információt (bejegyzést, képet, videót, hivatkozást) közöljünk ami tetszik az ügyfeleinknek, érdekli őket, és hasznos a számukra.Ha valaki házépítéssel foglalkozik, akkor a kertépítéstől, a bútorokig - és természetesen a házakig - minden érdekes lehet, mert a célcsoportunkat ezek a témák érdeklik. De legyen érdekes, szórakoztató, információ gazdag, izgalmas. Ezekkel a bejegyzésekkel három dolgot érünk el:

  1. El fogják olvasni a leveleinket, bejegyzéseinket.
  2. Növekedni fog a szakmai presztizsünk.
  3. Hasznos információkat tudunk meg az ügyfeleinkről. Igen. Az általunk kiküldött levelekből hasznos információkat tudunk meg az ügyfeleinkről. Erről írok legközelebb. 

Addig is: jó adatbázis szaporítást!

Címkék: adatbázis marketing

Szólj hozzá!

Szerintem sokan kaptak olyan üzenetet, hogy állítsd be a Facebook-on az oldalunk láthatóságát a "Mutatás a Hírekben" bepipálásával. Ez a felbuzdulás félreértésen alapszik. Ezt a funkciót arra találta ki a FB, hogy a nem kívánt aktivitások, (képek, bejegyzések stb) NE jelenjenek meg az idővonalunkon.

A probléma onnan ered, hogy a FB oldalunkon közzétett információ nem jut el az összes "rajongónkhoz". Ez elsőre meglepő, sőt dühítő, de ha belegondolunk, akkor teljesen érthető. A FB alkalmaz egy algoritmust, ami eldönti, hogy egy adott elem (például bejegyzés) mely rajongónk idővonalán jelenjen meg. Ennek az önkényes szűrésnek az az oka, hogy enélkül a szelektálás nélkül belefulladnánk az informácó áradatba. 

Mi alapján szelektál a FB?

A bűvös szó az EDGE RANK. A képletek kedvelőinek ajánlom az alábbi képet.

edge-rank_1.jpg

Azoknak, akik nem rajonganak a képletekért pedig elmondom a lényeget:

A FB azt nézi, hogy az oldal és a rajongó között milyen intenzív a kapcsolat. Ha lájkolok egy oldalt, majd a tőle érkezett információkra (bejegyzés, kép link, tag stb) soha nem reagálok, nem osztom meg, nem fűzök hozzá megjegyzést, nem nyomok meg egy tetsziket sem, akkor egy idő után, ennek az oldalnak az aktivitása nem jelenik meg az én idővonalamon. Ez van. 

 Mit lehet tenni? 

Aktivitásra kell sarkallni a rajongókat. Máshogy nem megy. Nem létezik olyan beállítás a Facebook-on, ami megoldja, hogy eljussanak az oldalunk aktivitásai a rajongóinkhoz. 

1 komment

Néhány gondolat a Facebook oldal használathoz 

viagra.jpgEgy vállakozás számára a FB oldal készítés szinte kötelező feladat. A baj csak az, hogy nem mindig sikerül az oldalunkra csalogatni a célcsoportunkat. Azok számára, azonban, akik rendszeresen sok potenciális ügyfelükkel, vásárlójukkal találkoznak, van egy remek módszer a "kedvelő" szám növelésére.

Ezt a módszert elsősorban azoknak ajánlom, akik előadásokon, eseményeken, rendezvényeken találkoznak a potenciális vásárlóikkal. Alkalmas tehát szinházaknak, együtteseknek, előadóknak, kiállítónak, eseményen résztvevőnek.

A módszer egyszerű:

  • Készítsünk fotókat a résztvevőkről, megjelentekről.
  • Tudassuk velük - például egy szórólappal - hogy a FB oldalunkra fel fogjuk tölteni az esemény fotóit, és aki megcimkézi saját magát, az ajándékot kap.
  • Töltsük fel a fotókat.
  • A "tagelőket" pedig ajándékozzuk meg.
  • Ennyi. 

Hajrá! 

Szólj hozzá!

lecsó.jpg

A L'ecsó című Pixar alkotásban (nyugodj békében Steve Jobs) a főszereplő kicsi patkány -Kicsi Séf - zseniálisan tud főzni. Ennek a kis patkánynak a lelki mentora  - a híres Gusto séf - állítja: Főzni mindenki tud.  

Lehet ebben némi igazság.  Persze néhány alapvető dolgot meg kell tanulni, de elsősorban kedv, és akarat kell ahhoz hogy jó ételek kerüljenek ki a kezünk alól.

Valahogy így van ez a marketinggel is. Marketingezni mindenki tud, aki hajlandó egy picit a vevőinek a fejével gondolkodni. Én ezt tartom a sikeres marketing legfontosabb összetevőjének. Gondoljuk végig, hogy mire vágyik a piacunk!

Így lett nagyon sikeres az a szobafestő által készített szórólap, amelyik azt igéri, hogy a nála dolgozó emberek saját papucsukban lépnek be a lakásba, és nem dohányoznak. Ezért sikeres az a gyermekfodrászat, amelyik filmet vetít a hajvágás közben és oklevelet ad ha kész a frizura. Ezért sikeres az a kertész, aki leírást ad az általa beültetett növényekről, hogy tudja a kerttulajdonos, hogy miképp kell gondozni a növényeit.

Egyik esetben sem arról szól a marketing, hogy mi vagyunk a legnagyobb szakemberek, a legmegbízhatóbbak stb. Nem ezt igényli a piac.

Múltkor beszéltem egy vendéglőssel, aki panaszkodott, hogy válság van, nem megy a bolt, be fog zárni. 5 percig voltam az étteremben, de közben iszonyú büdös lett a ruhám a kajaszagtól.

Panaszkodik az egyik internetes kereskedéssel foglalkozó ismerősöm, hogy "nincs pénzük az embereknek" nem vásárolnak a honlapján, miközben annyira bonyolult a honlapja, hogy csak a legkitartóbbak találják meg amit keresnek. És a példákat hosszan lehetne sorolni.

Találjuk ki - ha nem tudjuk kitalálni, akkor kérdezzük meg a vevőinket - hogy miben kellenne javulnunk, és máris tettünk egy hatalmas lépést a siker felé. 

Címkék: piac

Szólj hozzá!

Egy pillanat alatt megtudjuk, hogy jó-e a honlapod

Az előző bejegyzésemben a Google miatt duzzogtam, de a bejegyzés végén jeleztem, hogy bemutatok egy nagyon egyszerű és hatékony módszert, amivel lemérhetjük, hogy mennyire jó a honlapunk.

Mindenek előtt azt kell tisztáznunk, hogy mit jelent az, hogy "jó a honlapunk". 

Egy honlap akkor jó (ez saját definíció) ha kiszolgálja a célcsoportunk, az érdeklődők igényét. Akkor jó, ha a honlapomra látogatóknak válaszokat ad a problémájukra, és ezért a látogatókat, az érdeklődőket vevővé tudom konvertálni. 

Fontosnak tartom elmondani, hogy a "jóság" megnevezés -természetesen- nagyon szubjektív dolog. Az esetünkben lehetne a  "hasznos" szót is használni, de a lényeg a következő:

  • Nem arról beszélek, hogy mennyire szép egy honlap
  • Nem arról, hogy rendelkezik-e minden olyan elemmel ami online marketing szempontból fontos stb.
  • Hanem arról, hogy amikor az oldalamra látogat egy potenciális vevő, egy olyan valaki aki az én termékemet, szolgáltatásomat keresi, akkor mi történik.

Ha "jó" a honlapom, akkor a potenciális vevő vásárolni fog, ha pedig nem "jó", akkor elkattint, és vége.

(a "vásárolni" szó helyett behelyettesíthető a "feliratkozik" az "árajánlatot kér" stb szavak is)

Ez a teszt tehát azt mutatja meg, hogy érdemes-e kilépnem a piacra, érdemes-e széles körben ajánlani a honlapomat, vagy még dolgozni kell a honlapunkon, mert nem éri el a kívánt hatást.

A teszt a következő:

  1. Válasszunk ki 1-3 olyan keresőkifejezést, amiről leginkább azt gondoljuk, hogy ilyet keres az ideális vevőnk. Aki például fogfehérítéssel foglalkozik az válassza a fogfehérítés, fogfehérítés budapest szavakat.  
  2. Határozzuk meg, hogy a honalpunknak melyik oldala szól leginkább a potenciális vevőinknek. Ez lehet a főoldal is, de lehet értékesítő aloldal is. Nagyon fontos, hogy ezen az oldalon teljesen egyértelmű legyen, hogy mit várunk a vevőjelöltünktől. Például: kattintson ide, hívja fel, kérjen árajánlatot, tegye a kosárba stb.
  3. Indítsunk egy adwords kampányt. A kampány költségvetésének 3000 forint bőven elég. Háromezet forintból minimum 50-100 látogatót kell tudnunk szereznünk. 
  4. Ha 50-100 látogatóból nem kaptunk legalább 5-10 vásárlót, akkor baj van a honlapunkkal. Nem azt nyújtja amit a vevők elvárnak, amit a vevők keresnek. Ekkor egyértelmű a feladat: át kell gondolni a honlapunkat.

Hajrá!

Szólj hozzá!

 Erről a képről a Google jutott az eszembe.

Főnök=Google

Főosztályvezetők= Giga cégek pl Amazon.com

Osztályvezetők= Nagy reklámügynökségek

Dolgozók: Ezek vagyunk mi.

Ha valaki túlzónak tartja a megállapításomat - miszerint a Google tojik a fejünkre - akkor kérem, hogy olvasson el egy-két reflexiót pl. a Google legutóbbi (pinguin update) algoritmus frissítésével kapcsolatban, vagy  a Google és a nagyvállalatok kapcsolatáról.

Természetesen lehet máshonnan is nézni a dolgot. A google két tulajdonosa (Larry Page és Sergei Brin) a világ leggazdagabb emberei közé tartoznak. Ezt az anyagi sikert a google hirdetési rendszerének köszönhetik. Ezeknek a hirdetési bevételeknek a döntő többsége a nagyvállalatoktól és a multinacionális reklámügynökségektől származik. Így hát a google figyelme rájuk összpontosul. Ez érthető is. 

Csak akkor legalább ne vakerálnának a nagyobb felhasználói élményről!

ps: A következő bejegyzésem arról fog szólni, hogy miben zseniális segítség a Google Adwords. Ez van.

Szólj hozzá!

 A Google legutóbbi algoritmus frissítése a Pingvin frissítés nevet kapta. Egy szellemes megállapítás szerint, a Google igyekszik a pandák után - egy korábbi frissítés neve miatt - a pingvineket is megutáltatni. (vagy saját magát? De a Google ezzel nem törődik)

Mi is történt?

A Google oly mértékben változtatta meg azt a szuper titkos algoritmust, ami eldönti, hogy egy keresőszóra milyen találati lista jelenjen meg, hogy  a korábbi helyezések, korábbi találati listák egy része jelentősen megváltozott.

Mit lehet tudni?

Virág elvtárs szavaival élve:  A nemzetközi helyzet fokozódik! Ez az algoritmus bizonyos oldalakat büntet. A büntetésről azt lehet tudni, látni, hogy korábban jó helyezéssel bíró oldal, értéktelen helyen talál(hat)ja magát, ami bizony sok vállalkozás esetében egyenlő a halállal.

Olvastam már cikket a keresőoptimalizálás haláláról is, meg persze az ellenkezőjéről is.

Szembeötlő az is - vagy úgy is mondhatom, hogy ma már nem csak nyílt titok, hanem egyértelmű tény - hogy a Google túlpreferálja a "nagyokat". Olvastam cikket a Google és az Amazon "szerelmi" kapcsolatáról is. Az eddig sem volt kérdés, hogy a google lesz@rja a kicsiket, de ezt most még látványosabb lett.

Akkor hol az igazság?

Egy újabb idézettel élve: Az igazság odaát van. Konkrétabban: Jelenleg a találgatások időszakát éljük. Senki nem tud biztosat, de néhány dolog azért körvonalazódni látszik:

  • A google határozottan fellépett a stratégia nélküli, vagy mondjuk úgy, az értelmetlen linkszaporítás ellen. Annyit ki lehet jelenteni, hogy a linkek mennyisége helyett a fókuszunk a linkek minőségén legyen.  
  • A google valószínűleg bünteti azokat az oldalakat, amire sok, nem releváns, site wide link mutat. (site wide: egy honlap valamennyi oldaláról pl láblécből mutató linkek)
  • Az új algoritmusban valószínűleg nagyobb értékkel bírnak a szakmai oldalakról érkező linkek. (mint például a katalógusokból érkező linkek)

Mit lehet tenni?

 Több javaslatom is van:

  • Szegmentáljuk a tartalmainkat. Egyes vélemények szerint, a google elkezdte preferálni a microsite-okat. Én ezzel nem értek maradéktalanul egyet, de annyi bizonyos: a honlapunk legyen karakteres, specialista, szakértő. Ha más területtel is foglalkozunk, akkor az kapjon másik honlapot.
  • Legyünk aktívak a blogokon. Az szinte biztos, hogy a szakmai fórumok, blogok nagyon fontosak a honlapunk értéke szempontjából.  
  • Tervezetten építsük a linkhálózatunkat! A hirtelen, nem valószerű link gyarapodás visszaüthet.

Hát egyelőre ennyi. 

Nekem az volt az első dolgom, hogy ellenőriztem az általam kezelt, SEO-zott oldalakat. Huh. Szerencsére nálam minden rendben. Ugyanezt javaslom nektek is. És ha segíthetek, csak szóljatok!

Címkék: keresőoptimalizálás

Szólj hozzá!

 Március 30-n, aki bújt, aki nem: Timeline!

Március 30-n, a Facebook átállítja az oldalakat idővonalasra. Tekinthetjük ezt az akciót előre hozott áprilisi tréfának is, de nem az.

Meg kell barátkoznunk a szomorú ténnyel, hogy nincs választásunk. Aki kezel FB oldalt, annak meg kell ismerkednie ezzel az új felülettel.

De vajon miért szánta rá magát a FB ilyen jelentős változtatásra? Mondhatnánk azt, hogy -természetesen - a felhasználói élmény fokozása volt a cél, de nekem valami azt súgja, hogy ennél összetettebb a helyzet.  

Azt el kell ismerni, hogy a FB döntéshozói nem kockázatkerülő emberek. Egy ilyen jelentős változtatás - megjelenés, szerkezet, funkció - hordoz magában kockázatot. Bennem a következő kérdések vetődtek fel:

  • Mekkora növekedési potenciál van még a FB-ban?
  • Mikor fog leáldozni a FB csillaga?
  • Miben látja a FB menedzsmentje a legnagyobb üzleti lehetőséget? (a hirdetések mellett)
  • Növekedni fog a közösségi média jelentősége, vagy csökkenni?

 

Címkék: facebook

Szólj hozzá!

A legnagyobb félreértés

 

Ha egy vállalkozás vagy szervezet internetes megjelenéséről tárgyalok, akkor a Facebook oldal szükségességét mindenki elfogadja. Ebben nincs vita.

De hogy mire is való ez a Facebook oldal, hogyan kell használni, mire lehet számítani? Na itt már nyoma sincs az egyetértésnek.

Ez tényleg közösségi!

Meg kell barátkozni egy alapvetéssel. A Facebook, a közösségi média lényege a közösség. Oké. Nem olyan közösség mint egy család, vagy egy baráti közösség, hanem más fajta. Úgy is mondhatnám, hogy egy kicsit fura, kicsit mai, virtuális, meg ilyenek. De közösség. Közösség, mert a közösségi élmény miatt kapcsolódnak hozzá az emberek. Mit jelent ez? Azért kapcsolódnak hozzá, mert azonos érdeklődésű emberekkel, személyes hangnemben lehet diskurálni.

Milyen legyen?

Kezdjük a nevével. A leggyakoribb hiba, amikor egy céges FB oldal, a cég nevét kapja. Például: Mazda Óbuda. (ez csak példa) Alkalmas ez a név egy közösségnek? biztosan nem. Hol van benne a közösségi fíling? a kohéziós erő? Sokkal jobban hangzik az hogy a "Mazda rajongók közössége".

Közösség teremtő erő

Mi az amiért az emberek odaadják a szabadidejüket, a pénzüket, vagy ingyen is dolgoznak? Egy ügy! Ha azt mondjuk, hogy lécci menj ki az utcára és áss egy gödröt, akkor elhajtanak a francba. De ha azt mondjuk, hogy gyere ültessünk egy fát, hogy szebb legyen a környezetünk, vagy hogy tegyünk valamit, amire évek múlva is büszkék leszünk, akkor már boldogan elfogadják a meghívásunkat. Mert egy ügyet kell szolgálni. 

Ez az ÜGY legyen a Facebook oldalunk lelke. Bútor? Unalmas! Szép otthon? Izgi! Budakeszi kertészet? Uncsi! Virágpompa egész évben? Izgi!  

Ha ezeket végig gondoljuk, akkor megtettük az első lépést.

Érdemes folytatni. 

 

 

Címkék: facebook közösségi

Szólj hozzá!

Gyakran vetődik fel a kérdés: érdemes reklámozni? Érdemes hirdetni?

A válasz: Nem. Nem érdemes mindig hirdetni. Néha van ennél jobb módszer. 

Címkék: hirdetés

Szólj hozzá!

 Én mindig hangsúlyoztam a termékfejlesztés, az innovatív gondolkodás fontosságát. És most itt van. Szent József még sír is. A Három Királyok osztja ki az ajándékokat. (bár ha jól értem ez extra. Ez a prémium szolgáltatás) Mit lehet erre mondani? 

 

Szólj hozzá!

 Nem lehet mindent online megoldani

 

 

 

Online marketing tanácsadó vagyok. Abban segítek az ügyfeleimnek, partnereimnek, hogy sikeresek legyenek az Interneten.

Most mégis az offline módszerek mellett mondok néhány gondolatot. 

Az egyszerűség kedvéért 2 csoportba osztom azokat a vállalkozásokat, szervezeteket, ahol az online kapcsolattartás dominál. (ahol a személyes kapcsolattartás az erősebb, ott talán nem kell érvelni az offline marketing mellett)

Az első csoportba sorolom azokat a vállalkozásokat, ahol szinte minden online zajlik. A marketing, az ügyfélszolgálat, a megrendelés, stb, mind-mind online, de a végén fizikai árut szállítanak ki a vevőnek. Itt az eladó és a vevő, szemtől szembe sosem látja egymást. Nincs kisker üzlet, átvételi hely. Nincs személyes érintkezés. Illetve mégis van. Kettő biztosan. Az egyik maga termék, a másik pedig a kiszállítás, a csomagolással együtt. A termékről nem is mondok semmit, az bizonyosan remek. Sok ilyen jellegű üzleti modellt megvalósító vállalkozás azonban mostohagyerekként kezeli a kézbesítést. Pedig ez nagy hiba. Gondoljunk csak bele: rengeteg munkával és pénzzel felépítünk egy online értékesítési rendszert. Online marketinggel alaposan megdolgozzuk a vevő jelöltünket, míg végre elérjük, hogy rákattint a "megrendelem" gombra. Mennyi munka, pénzt, információ, tudás kellett ahhoz, hogy eljussunk idáig. Felépítettük a szakmai presztízsünket, a rengeteg versenyző közül minket választott a drága VEVŐ. És vége. És ez a sok munka mind kárba vész, vagy legalábbis megreked. Mert nem fordítottunk elegendő figyelmet  a csomagolásra, és nem figyeltünk oda, hogy milyen színvonalú a kiszállítás. A csomagolás? De hát azt úgyis kidobják! No nem egészen. A csomagolás az ELSŐ alkalom, amikor a vevőnk a kezével is érinti a termékünket. A kezével érint minket, a tudásunkat, a színvonalunkat, az igényességünket. Vagy az igénytelenségünket. Arról nem is beszélve, hogy mekkora marketing lehetőség egy kreatív csomagolás! A kiszállítás külön sztori. Egy rossz modorú futár, egy pontatlan kézbesítés mindent tönkre tesz. "De azok nem mi voltunk! Az egy külsős cég." Egy lószart! - ahogy egy korábbi Miniszterelnökünk mondta. Azért mert másra bízzuk a kiszállítást, azért még azok is MI vagyunk. 

Összefoglalva: Egy online értékesítési szisztémával működő vállalkozásnak különösen fontos, hogy az offline elemei tökéletesek legyenek. Egyrészről remek lehetőség a vevői élmény fokozására, másrészről, ha rossz az offline megjelenésünk, akkor úgy romboljuk le a nehezen felépített imázsunkat, hogy esélyünk sincs javítani.

A második csoportba azokat a vállalkozásokat sorolom, ahol minden online módon zajlik. Az első csoporthoz képest annyi a különbség, hogy nincs fizikai termék amit kiszállítanának. Ha létezik is kézzel fogható termék, akkor az csak letölthető formában jut a vevőhöz. Az Internet szolgáltatások jó része ebbe a csoportba sorolható. Ilyenek a domain, a tárhely, az ISP szolgáltatók. De ilyen "biznisz" az online tanfolyamot kínálók, vagy pl a Google Adwords szolgáltatás is. 

Ezeknek a vállalkozóknak gyakran az a modell él a fejében, hogy ők a modern kor gyermekei, és hú de remek, hogy nem kell bajlódniuk a pult külső oldalán állóval. Nincs szükség hagyományos üzletre, még hagyományos irodára sem. 

Ők sosem találkoznak az ügyfelükkel és az offline pont ezért nyújt nagy lehetőséget. Tőlük senki nem vár jó offline anyagot, és éppen ezért ez még nagyobbat tud szólni.

Gondoljunk bele: mikor kaptunk a tárhely szolgáltatónktól egy szép, drága papírból készült üdvözletet? Vagy egy CD-t? Vagy bármi egyebet az emaileken kívül? 

Ebben a rettenetesen digitalizált világban egy szép boríték a postaládában csodákra képes.

Én megyek is a postára.

Szólj hozzá!

A Google kulcsszó javaslata: Simor András zsidó  

Mindenki találkozott már a Google tévedéseivel, melléfogásaival. Érthetetlen találat a keresési rangsorban, irreleváns oldalak egy keresési szóra. A legismertebb Google tévedésről már korábban írtam is egy bejegyzést. Tévedni bárki tévedhet - mondhatnánk. De menjünk tovább.

A Google adwords algoritmusában - kis túlzással - élet és halál ura a QS, vagyis a minőségi mutató. Ez az algoritmus azt méri - a Google állítása szerint - hogy a használt kulcsszó menyire jól illik a hirdetésemhez. Ha az algoritmus úgy gondolja, hogy az adott kulcsszó - amire szeretném, hogy megjelenjen a hirdetésem - nem elég jó, akkor alacsony minőségi mutatót kap. Ha alacsony a minőségi mutató, akkor vagy nem jelenik meg, vagy ritkábban jelenik meg, vagy rosszabb pozícióban jelenik meg a hirdetésem. És természetesen többet kell fizessek egy kattintásért mint ha magasabb lenne a minőségi mutató.

Ez az algoritmus - természetesen - tévedhetetlen és megfellebbezhetetlen. Teljesen mindegy, hogy az a kulcsszó, amire hirdetek benne van a hirdetett honlapom nevében is és a hirdetési szövegben is. (tehát erről szól a honlapom is és a hirdetésem is) A Google-t ilyen jelentéktelen dolgok nm érdeklik. Ő akkor is jobban tudja. 

És valóban a Google mindent jobban tud, ezért még arra is veszi a bátorságot, hogy javasoljon kulcsszavakat. 

Egy költségvetési elemzéseket végző intézet számára végzek kampányt. A tevékenység tehát: elemzések készítése, melyek segíthetik az állami költségvetés készítőit. Ehhez a kampányhoz sikerült a Google-nak a következő kulcsszó javaslatot tennie:

Simor András zsidó

Értjük ennek a kedves javaslatnak a szakmai mélységét? A mindenható Google, aki jobban tudja, hogy nekem mire érdemes hirdetnem, ezt javasolja: Mivel foglalkozol? Költségvetés, pénzügy politika? Mit szólnál ha erre a kulcsszóra hirdetnél: Simor András zsidó? 

Elképesztő! 

Egy újabb bizonyíték a Google deformált logikájának.

Larry Page, Sergej Brin. Köszönjük.

Címkék: google

3 komment · 1 trackback

21.
november

Érthető?

Obama  |  Szólj hozzá!

 Egyszerűen, világosan, érthetően.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Hányszor találkoztunk már azzal, hogy az ügyfelünk nem értette amit mondunk? Vagy értette, de nem értette a lényeget? Én bizony már sokszor jártam így. Sajnos. 

Talán néha még hízelgett is nekem, hogy akkora szakember vagyok, és olyan idegen szavakat használok, hogy az hűha. A Közgázon (pénzügy szak) mondta Száz professzor, hogy a pénzügyi szakemberek, a tőzsde ügynökök, brókerek azért beszélnek olyan érthetetlen nyelven, mert ezzel akarják a presztízsüket emelni. Lehet benne valami. 

A fenti mondással - akár valóban Einsteintől származik, akár "ismeretlen szerzőtől", csak Einsteinnel jobban eladható - mélyen egyetértek. Ha valaki nem tudja érthetően elmondani, a mondandóját, akkor nem is érti igazán. Nem érti igazán a szakmáját, és bizonyosan nem érti igazán a dolgát. 

Az Internet, az online marketing tele van bonyolult, sok esetben 15 percig híres, ismeretlen, érthetetlen fogalmakkal. De mi a lényeg? 

Az online marketing egy eszköz, ami abban segít hogy eljussak a célpiacomhoz, és erős üzeneteket juttassak el nekik.

Én küldetésemnek tartom, hogy világosan, érthetően beszéljünk az online marketingről, az ebben rejlő lehetőségekről, eszközökről, technikákról. 

De lehet velem nem egyetérteni.

Vagy akár vitatkozni is.

Vagy akár egyetérteni.

Vagy kérdezni.

Vagy...

 

ps: Tudom, hogy az előző bejegyzésemben más folytatást ígértem. Jön az is. 

Szólj hozzá!

A honlapunkra érkezők 95%-a NEM akar vásárolni. Nézelődik.

Egy honlapon töltött átlagos idő 10-15 másodperc.

Ha az első benyomásunk nem elég erős, akkor SEMMI esélyünk.

Foglaljuk össze: Ha Interneten keresztül szeretnénk értékesíteni, akkor ezzel kell szembenéznünk:

A honlapunkra érkezők nem akarnak vásárolni, türelmetlenek, és felületesen nézelődnek.

Mit tehetünk? 

Küldjünk egy bomba erős üzenetet, ami nem akar eladni. 

Oké. Könnyű ezt mondani. De mi lehet ez? 

Fogalmam sincs. Éppen úgy ahogy valószínűleg neked sem. 

Akkor ki tudhatja a választ? Szerintem a vevőd! 

Két lehetőség van: 

  • Kérdezzük meg
  • Próbáljuk meg kitalálni

Erről írok legközelebb.

Szólj hozzá!