Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Sok vállalkozás egészen apró dolgokon veszíti el a versenyt. A nem megfelelően definiált célpiac, a rosszul kialakított termékstruktúra, vagy a rossz pozícionálás néha -relatív - egész könnyen kijavítható, és drasztikus eredmény növelést tud eredményezni. Most nézzük a pozícionálást!

lada.jpgA pozícionálás egyik legszellemesebb lehetősége, amikor a hátrányunkat - versenytársunk előnyét - fordítjuk meg, és így kovácsolunk előnyt. Nézzük a fenti képet. A BMW - mint általában az autógyárak - egyre másra új modellekkel lép a piacra. Bezzeg a Lada! Ők úgy gondolják, hogy a tökéletest kár megjavítani. Persze én is értem ennek a plakátnak az irónikus kicsengésék, de ne higgyük, ez csak vicc. A Lada rávilágít egy olyan erényre ami az ő célpiaca számára fontos lehet.

De itt álljunk meg egy pillanatra!

Fontos momentum, hogy a saját célpiacunknak marketingezzünk! Azért mert a BMW az összehasonlítási alap, attól még a célpiac a potenciális Lada vásárlók maradnak. (alacsonyabb jövedelműek stb)

Vissza a Ladához:

A Lada célpiaca számára fontos lehet az állandóság. Nem zuhan a használt autó ára egy új modell bevezetésekor, kompatibilisek az alkatrészek stb.  

De nézzünk egy másik példát.

Obama első kampányának két szlogenje volt. 1: Yes we can 2: The change we need. Kicsit leegyszerűsítve, az első szólt a saját szavazó tábornak (meg tudjuk csinálni) a második pedig a bizonytalanoknak. (változás kell!) 

Amikor Obama ellenfelei azzal támadtak, hogy Obama fiatal és tapasztalatlan, akkor Obamáék nem azt kezdték bizonygatni, hogy dehogy, nem is annyira fiatal, meg van azért tapasztalata. Ez garantáltan vesztes álláspont lett volna. A vádakra ez volt a válasz: Igen, de változásra van szükség. 

Politikai példánál maradva, és hazatérve. 2002-ben az Orbán-Medgyessy vitát azzal kezdte Medgyessy Péter, hogy ő nem olyan remel szónok mint ellenfele, de őszinte és becsületes. Orbán össze is zavarodott. Medgyessy valóban nem volt egy Cicero, és épp ebből kovácsolt előnyt.

De ugyanigy tud cselekedni egy kisközért, a Tescóval szemben, egy "garázs szervíz" a márkaszervízzel szemben, vagy egy családi panzió a 4 csillagos szálloda árnyékában.

Foglaljuk össze:

  • Mi az a versenyelőny amit a versenytársunk kihasznál?
  • Hogyan tudjuk ennek a tulajdonságunknak, adottságunknak az előnyeit megfogalmazni?
  • Ne akarjunk jobbak lenni abban, amiben egyértelműen job a versenytársunk!
  • Kommunikáljuk hangsúlyosan a vevői előnyőket!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr304947428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.