Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Tegnap gondolkodás nélkül adtam pénzt egy utcai kéregetőnek. És azt hittem, hogy jól tettem. A koldus marketingje olyan jó volt, hogy simán megkajáltam. De az ügyfél utánkövetéssel nem törődött - nem is fontos számára - ezért tudtam meg, hogy bedőltem egy egyszerű trükknek. 

Hajléktalan.jpg

A kép csak illusztráció. Egy üzletből kilépve szólított meg egy ember, a kezében némi apróval, hogy tudnék-e adni 70 forintot, mert telefonálnia kell és a telefon elnyelte a pénzét. Simán a zsebembe nyúltam és adtam. Asszem egy százast és nem kértem vissza 30 forintot. Megnyugodva - hogy segítettem egy embernek akinek segítségre van szüksége - mentem tovább. Pár lépés múlva azonban, a hátam mögött újra hallottam ugyanazt a mondatot. "Tudna adni 70 forintot, telefonálnom kell...." Aha! Kamu volt az egész.

Mit tudott ez a koldus, hogy gondolkodás nélkül, sőt jó érzéssel telve, sőt, a kérését megemelve cselekedtem?

Jó volt a terméke

A termék, amit egy kéregető "elad" az a segítség kérés. Csakhogy amikor az utcán, vagy a kocsi ablakon benyúlva kérik a segítségünket, akkor rengeteg kétely vetődik fel bennünk. Minden kéregetőnek nem adhatok. Biztos elissza. Biztos ő tehet róla, hogy idejutott stb. Az "én" kéregetőm kilőtte ezeket az aggályokat.
1. Ritkán jönnek hozzánk ilyen kéréssel
2.Telefonálnia kell - nem piálni akar.
3. Bárki járhat úgy, hogy egy nyamvadt masina elnyeli a pénzét.

Jó volt a termék ára 

Ott kezdődik, hogy volt ára. Egy kérésnél - ezt speciel a civilszervezetek is el szokták felejteni - fontos az összeg. A Klubrádió például úgy kéreget, hogy aki ad nekik 12.000 forintot, az egy műsorpercnyit segít. Nem azt mondják, hogy segítsen mindenki amennyivel tud, hanem egy műsorperccel, ami 12.000 forint. Így tett a mi derék koldusunk is. 70 forintot kért. Ez az össeg azért is jó volt, mert egyszerűbb volt egy darab százast adnom, és persze hogy nem kértem vissza. 

Jó volt a termék döntés-racionalizálása

Ha az ember vásárol - pénzt ad ki - akkor próbálja a - sokszor érzelmi - döntését racionalizálni. A híres l'Oreal mondat: "Mert megérdemlem!" Drága de megérdemlem. Ezt a célt szolgálja - ha van ilyen - az online vásárlás utáni levél. "Gratulálunk. Jól döntött. A legkorszerűbb... Ön nagy lépést tett..."
Egy olyan embernek segíteni, aki telefonálni akar és 70 forintot kér, az jó és racionális döntés. Én is kerülhetek ilyen helyzetbe.

Upsell lehetőség

A 70 forintos árral egy önkéntes upsell vásárlás is megnyílt a számomra, mert adhattam - adtam is - többet is.

Mi volt hát a titok? 

Jól pozícionált, jól beárazott termék, kiváló szélzes szöveggel.

Az utókövetéssel nem foglalkozott, mert nem számít rám mint viszatérő vevőre. Még szerencse. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr504828940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.