Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Az adatbázis építéssel foglalkozó bejegyzéseimben először az adatbázis építés jelentőségéről, lehetőségeiről írtam, majd az adatbázis tagjaival való kommunikációról. Most az adatbázis minőségének a javításáról szólok. 

Az adatbázis marketing sikerének az egyik titka, hogy személyre szabjuk a megkereséseinket. Ennek érdekében a lehető legtöbb információt kell tudnunk és nyilvántartanunk az ügyfeleinkről. Hogyan lehetséges ez? 

Az magától érthetődő, hogy a vásárlási információkat (mit vett tőlünk, mikor, mennyiért stb) tárolnunk kell. A lényeg azonban most következik: Az a dolgunk, hogy a folyamatos kapcsolattartást arra (is) használjuk, hogy ennél sokkal több információt tudjunk meg az ügyfelünkről.

Hogyan?

  • Rendszeresen küldjünk számára érdekes, hasznos információkat
  • Rögzítsük, hogy az ügyfelünk melyik levelünket nyitotta meg, mely linkekre kattintott.
  • Melyik videónkat nézte meg.
  • Milyen témára válaszolt, reagált
  • Mennyi ideig időzőtt az egyes bejegyzéseken.
  • stb

Nézzünk egy példát. Autókereskedők vagyunk és kiküldünk egy ismertetőt a gyerekülésekről. Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfeleink egy csoportját ez érdekelte. (megnyitotta a linket, hosszan (mondjuk 3 percet) nézegette az oldalt. Nekik újabb infókat küldünk ebben a témában. és egy idő után (sok információ begyüjtése után) kialakul egy profil melyből tudjuk, hogy kik azok akiket ez érdekel, és kiknek teljesen érdektelen ez a téma. 

Beérkezik hozzánk egy jó állapotú, családi autó. Végignézzük az adatbázisunkat ls kiválasztjuk azokat az ügyfeleinket, akiket családi autó érdekelhet (az egyedülálló aranyifjak nem jönnek szóba) és aktuális lehet náluk egy minőségi autó csere. Értesítjük ezeket az ügyfeleinket, hogy van egy személyre szóló ajánlatunk a számukra és felajánlunk nekik egy tesztvezetést. A tesztvezetés után pedig adunk nekik egy valóban személyre szabott ajánlatot, amiben - például - ajándékba adunk egy szuper gyerekülést is. 

Gondoljunk csak bele, mit érez az ügyfél!

  1. Ez az autókereskedés személyesen foglalkozik velem. (valójában az adatbáziskezelő rendszer elvégzi a leválagotást, és automatikusan kiküldi az összes olyan ügyfélnek a személyes invitálást, akit érdekelhet ez a családi autó)
  2. Egy olyan autót ajánlanak amire szükségem van. Nem sportkocsit, nem kupét, hanem családi autót.
  3. Jelzik nekem, hogy az előző autómat már érdemes lecserélnem, azt beszámítják, és egy újabbat, korszerűbbet kínálnak.
  4. Egy korszerű, könnyen kezelhető és nagyon biztonságos gyerekülést adnak hozzá, ami kifejezetten fontos most nekem.
  5. Ez a kerskedés tudja, hogy mi a fontos számomra, nem csak mondják, de valóban fontos vagyok nekik.

Fontos azt tudnunk, hogy az ilyenfajta adatbázis kezelés NEM sziszifuszi munka. Egy korszerű adatbázis kezelő rendszer (én ilyet használok) elvégzi helyettünk a robot munkát. Nekünk csak a döntéseket kell meghoznunk. 

Mit is mondhatnék?

Az adatbázis marketing a legolcsóbb, leghatékonyabb vevőszerző eszköz.

Címkék: adatbázis marketing

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr644804346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.