Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

Szerintem sokan kaptak olyan üzenetet, hogy állítsd be a Facebook-on az oldalunk láthatóságát a "Mutatás a Hírekben" bepipálásával. Ez a felbuzdulás félreértésen alapszik. Ezt a funkciót arra találta ki a FB, hogy a nem kívánt aktivitások, (képek, bejegyzések stb) NE jelenjenek meg az idővonalunkon.

A probléma onnan ered, hogy a FB oldalunkon közzétett információ nem jut el az összes "rajongónkhoz". Ez elsőre meglepő, sőt dühítő, de ha belegondolunk, akkor teljesen érthető. A FB alkalmaz egy algoritmust, ami eldönti, hogy egy adott elem (például bejegyzés) mely rajongónk idővonalán jelenjen meg. Ennek az önkényes szűrésnek az az oka, hogy enélkül a szelektálás nélkül belefulladnánk az informácó áradatba. 

Mi alapján szelektál a FB?

A bűvös szó az EDGE RANK. A képletek kedvelőinek ajánlom az alábbi képet.

edge-rank_1.jpg

Azoknak, akik nem rajonganak a képletekért pedig elmondom a lényeget:

A FB azt nézi, hogy az oldal és a rajongó között milyen intenzív a kapcsolat. Ha lájkolok egy oldalt, majd a tőle érkezett információkra (bejegyzés, kép link, tag stb) soha nem reagálok, nem osztom meg, nem fűzök hozzá megjegyzést, nem nyomok meg egy tetsziket sem, akkor egy idő után, ennek az oldalnak az aktivitása nem jelenik meg az én idővonalamon. Ez van. 

 Mit lehet tenni? 

Aktivitásra kell sarkallni a rajongókat. Máshogy nem megy. Nem létezik olyan beállítás a Facebook-on, ami megoldja, hogy eljussanak az oldalunk aktivitásai a rajongóinkhoz. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr1004595975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Étrisyon 2013.03.22. 02:46:43

"enélkül a szelektálás nélkül belefulladnánk az informácó áradatba" - Azért ne általánosítsunk! Persze, az állandóan nyereményjátékért, sz*pásért, láda sörért, matekháziért, iPhone-ért stb. lájkolók talán, de aki nem lájkolgat agyba-főbe mindent, aki nem ugrik minden egyes "lájkolj, és kapsz egy rózsadombi villát" meg "elköltöztünk, lájkold ezt" felhívásra, és mondjuk arra használja a közösségi oldal ezen funkcióját, amire való, az nem fog "belefulladni az információáradatba".

Más szempontból nézve már korántsem ilyen üdvözítő ez a szűrés, mint amilyennek újabban beállítod. (Mivel vettek rá, hogy dicsőítsd a gerinctelenségeiket?) Az, hogy nekem a felesleges szabadidőmben szerkesztgetett néhányszáz lájkos oldalam egy-egy bejegyzését 500-an, 50-en vagy 5-en látják, valahogy nem tud meghatni. Az, hogy amiket én lájkolok, és mondjuk nem lájkolgatom mechanikusan minden bejegyzését (attól az az oldal még érdekelhet), erre válaszul a mindenható Facebook úgy gondolja, hogy mostantól akkor engem nem fog érdekelni az az oldal, kicsit féregség. Persze, nem fogok belehalni, ha pár posztról lemaradok (ez legyen a legnagyobb gondom az életben), de ez kicsit g*ciség. Az oldal lájkolóival is, meg a tulajdonosaival, szerkesztőivel ("adminjaival") is. Elég nagy vagyok már hozzá, hogy eldöntsem, mi érdekel.
Mellesleg az általad említett "aktivitásra sarkallás" abban fog kimerülni, hogy drasztikusan megszaporodnak a "lájk, ha nem vagy b*zi", "lájk, ha szereted a barátnődet", "lájk, ha nyerni akarsz egy iPhone-t", és hasonló posztok.

Egyébként meg ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk, hogy ez az egész csak a Facebook bevételeinek gyarapítását szolgálja. Azt akarod, hogy ne csak a lájkolóid tizedéhez jusson el egy-egy bejegyzés? Akkor fizess! (Vagy kussolj, és gyárts te is szemetet!)