Online marketing tanácsadó

A honlapod szenzációs, de mennyi pénzt hoz? Ez a blog arról szól, hogy miképp lehet pénzt keresni egy honlappal. Kipróbált és bevált módszerek, kis és középvállalatoknak

Facebookon is várlak

Kommentek

 A Google legutóbbi algoritmus frissítése a Pingvin frissítés nevet kapta. Egy szellemes megállapítás szerint, a Google igyekszik a pandák után - egy korábbi frissítés neve miatt - a pingvineket is megutáltatni. (vagy saját magát? De a Google ezzel nem törődik)

Mi is történt?

A Google oly mértékben változtatta meg azt a szuper titkos algoritmust, ami eldönti, hogy egy keresőszóra milyen találati lista jelenjen meg, hogy  a korábbi helyezések, korábbi találati listák egy része jelentősen megváltozott.

Mit lehet tudni?

Virág elvtárs szavaival élve:  A nemzetközi helyzet fokozódik! Ez az algoritmus bizonyos oldalakat büntet. A büntetésről azt lehet tudni, látni, hogy korábban jó helyezéssel bíró oldal, értéktelen helyen talál(hat)ja magát, ami bizony sok vállalkozás esetében egyenlő a halállal.

Olvastam már cikket a keresőoptimalizálás haláláról is, meg persze az ellenkezőjéről is.

Szembeötlő az is - vagy úgy is mondhatom, hogy ma már nem csak nyílt titok, hanem egyértelmű tény - hogy a Google túlpreferálja a "nagyokat". Olvastam cikket a Google és az Amazon "szerelmi" kapcsolatáról is. Az eddig sem volt kérdés, hogy a google lesz@rja a kicsiket, de ezt most még látványosabb lett.

Akkor hol az igazság?

Egy újabb idézettel élve: Az igazság odaát van. Konkrétabban: Jelenleg a találgatások időszakát éljük. Senki nem tud biztosat, de néhány dolog azért körvonalazódni látszik:

  • A google határozottan fellépett a stratégia nélküli, vagy mondjuk úgy, az értelmetlen linkszaporítás ellen. Annyit ki lehet jelenteni, hogy a linkek mennyisége helyett a fókuszunk a linkek minőségén legyen.  
  • A google valószínűleg bünteti azokat az oldalakat, amire sok, nem releváns, site wide link mutat. (site wide: egy honlap valamennyi oldaláról pl láblécből mutató linkek)
  • Az új algoritmusban valószínűleg nagyobb értékkel bírnak a szakmai oldalakról érkező linkek. (mint például a katalógusokból érkező linkek)

Mit lehet tenni?

 Több javaslatom is van:

  • Szegmentáljuk a tartalmainkat. Egyes vélemények szerint, a google elkezdte preferálni a microsite-okat. Én ezzel nem értek maradéktalanul egyet, de annyi bizonyos: a honlapunk legyen karakteres, specialista, szakértő. Ha más területtel is foglalkozunk, akkor az kapjon másik honlapot.
  • Legyünk aktívak a blogokon. Az szinte biztos, hogy a szakmai fórumok, blogok nagyon fontosak a honlapunk értéke szempontjából.  
  • Tervezetten építsük a linkhálózatunkat! A hirtelen, nem valószerű link gyarapodás visszaüthet.

Hát egyelőre ennyi. 

Nekem az volt az első dolgom, hogy ellenőriztem az általam kezelt, SEO-zott oldalakat. Huh. Szerencsére nálam minden rendben. Ugyanezt javaslom nektek is. És ha segíthetek, csak szóljatok!

Címkék: keresőoptimalizálás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr524492944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.